Rädda felsteg med Ipren

Ledig dag idag!!!
Såå skönt....tänkte jag skulle sova ut ordentligt men vaknar strax före 10 av
att telefonen låter som en ilsken geting på bänken i köket. Det är "H" som
vill komma och fika.
Vi hade ju pratat om det igår, men jag trodde inte jag skulle sova så länge.
Så upp kom hon...jag hade kudden kvar i ansiktet, håret som en kvast...och
då klämmer hon ur sig att "S" kommer om en stund.
"S" är en jättetrevlig kompis till "H"...jaja...hit kom dom, kaffe fick dom...vi
pratade lite, skrattade lite och sen gick dom.
Då ringer mamma: "Hej är du klar? Vi skulle ju gå!"...ehhhh..ja just ja...på
med kläder, ut i skogen och DÄR kvicknade jag till!
Riktigt skönt att gå och när man går i kuperad terräng så ger det så mycket
mera. Men höften min var inte så glad till att börja med. Den knotade en del
men gav med sig efter ett tag och har faktiskt inte gjort väsen av sig på hela
dagen...skönt!!

Igår bokade jag kryssningen till Åland. Ska ditt med en ganska ny bekant och
det ska bli riktigt skoj! Slade...*nostalgi-ler* ...ja jisses...dessutom ska jag
visst få mig en kurs i att bugga och DET ska bli roligt!
Får se hur lång tid det tar innan den självutnämnde läraren ger upp...*fniss*
Jag kommer att göra det bästa jag kan för att lära mig grunderna iallafall...
men ett och annat felsteg lär väl inte kunna undvikas ;-)

Hittade dessutom Iprenmannens goda råd på nätet så jag ska nog klara mig:

Iprenmannens sju goda råd för dansproffs och amatörer
1. Spänn dig inte och stressa inte upp dig i onödan, då brukar huvudvärken komma
som ett brev på posten.
2. Se till att ha kläder och skor som är anpassade för ditt framträdande.
3. Värm upp och stretcha ordentligt. Stretching av de muskler som du använder för
aktiviteten är extra viktigt.
4. Ta inte i mer än vad du kan klara av. Anpassa din insats efter hur tränad du är.
5. Undvik hastiga rörelser och ryck när du rör dig. Felbelastning ökar risken för skador.
6. Varva ner successivt med lätta rörelser efter en intensiv aktivitet.
7. Avsluta alltid med en ordentlig stretch – då minskar du risken för skador!


Kommentarer
Postat av: Resesällskapet

1.Absolut!

2.Bra idé, folk reagerar konstigt ibland om man dansar utan kläder.

3.Har dom ingen värme på båten? Vilka muskler använder du, själv är det mest munläder...aha!buffén!

4.Asså, då blir det ju ingen dans :(

5.Hela jag är ju felbelastad sen födslen!

6.Visst, en dans sen sitter man väl å skakar i döds-spasmer en halvtimme....

7....en drink borde göra jobbet...inte lika jobbigt...såvida man inte måste gå till baren å hämta...

2008-08-19 @ 22:26:02
Postat av: Mia

skrattar....tor det blir en väldigt rolig resa...

2008-08-19 @ 22:48:24
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Ung mamma

Haha ja, men visst blev de fina? Näsorna alltså? ;)



Hehe. Får väl se när jag åker dit nästa gång, då tar jag dem med mig iaf :)



:D

2008-08-20 @ 13:01:29
URL: http://emelieelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0