Flaggade för minicykeln...

Drömde inatt om att jag var liten igen och gick i skolan.
Ingen vidare dröm för skolan var ingen höjdare tyckte jag.
Kände mig alltid lite utanför alla andra, annorlunda utan att
kunna peka på vad.

I varje fall så fick det mig att nu på morgonen minnas en
händelse som just då var jobbig, men som så här i efterhand
är lite rolig faktiskt.

Till saken hör att jag just den dagen hade tjuvlånat min storasysters
minicykel...ni vet en sådan där som man kunde skruva isär på
mitten och vika ihop.


Så jag tog den till skolan, ställde den i cykelstället och gick in på lektion.
Skoldagen gick, lunchen kom med efterföljande rast och sen lektion
igen...det var då det hände.
Rektorn knackar på dörren och frågar om någon i klassen har en blå
minicykel och naturligtvis blir ju jag då utpekad. Han ber mig att följa
med och när vi kommer ut på skolgården står brandkåren där med
sin stegbil...bredvid dom står skolans flaggstång...och högst upp i
den finns...ja just det...min (syrrans) cykel, fasttrasslad i linorna.
Jag minns att jag tittade upp mot vårat klassrums fönster och ser
där hela klassen stå och titta...jag ville sjunka genom jorden.

En av brandmännen frågar mig och det är min cykel och jag nickar,
då säger han att jag ska få åka med upp i korgen och ta ner den.
Jag tror han förstod hur saker och ting låg till...
Upp åkte vi, ner kom cykeln, brandmannen la handen på min axel
och sa att "Det var ju en lite rolig arbetsdag för mig".

Senare på dagen kom en av killarna i klassen fram till mig, arg som
ett bi. "Fan, jag som hade så svårt att få dit den och så får DU åka med
i brandbilen"...ytterst avundsjuk...jag log i smyg....

Ja just ja...syrran...nej hon fick aldrig reda på att jag lånat cykeln. Inte
just då men senare berättade jag för henne.


Kommentarer
Postat av: robin

hehe, jo visst är jag :)

2008-08-22 @ 12:04:49
URL: http://robinharnesk.blogg.se/
Postat av: robin

jo jag har precis köpt ett par skor som ska passa mig :) kommer nog gå fin fint de ;) tack för tipset!

2008-08-22 @ 16:48:55
URL: http://robinharnesk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0