Min pappa Sjörövarfabbe

Imorgon kommer eventuellt min pappa hit och äter middag.
Jag hoppas verkligen att han gör det för det är nog sista gången
jag träffar honom i så fall innan han sticker tillbaka till Venezuela.

Man börjar bli smått orolig numera när han sticker iväg. Tidigare
har man tänkt att ..ja ja...vi ses när han kommer hem. Men denna
gången känner jag inte riktigt så. Antagligen pga infarkten han fick
när han var där i våras. Visserligen mår han riktigt bra nu men man
vet ju aldrig och vad han än säger själv så är GUBBEN GAMMAL!!!

Han lever sin dröm "Sjörövarfabbe" och det avundas jag honom...
men det gör inte min oro mindre.

Han brukar vanligtvis hålla till på ön Margerita, vilket vad jag fattat är
lite som vårat Åland, dvs en skattefri zon. Så billigt där att pappa sa att
han funderar på att börja både röka och supa för det var så billigt :-)
Till saken hör att pappa gör varken eller...Klickar ni på bilden får ni
upp den i ett större fönster...om någon nu vill se mera av stället...just
nu ligger hans båt på fastlandet i den lilla viken som finns under ön
Margerita.

Båten på bilden är inte pappas, men storleksmässigt är den lika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0