Tvättstuga...

Hade bokat tvättstugan idag klockan 16.
Sa till grabben att han fick hjälpa mig ner för jag hade rätt mycket tvätt. Dessutom
är ju hälften hans så han kan gott hjälpa till.
Nåja...han hoppade in i duschen först så vi kunde tvätta hans kläder också på en
gång.
Vi packade ihop..en full tvättkorg + en hel IKEA-kasse full (ja jag har slarvat). Ner
till tvättstugan genom ösregnet. Sorterade allt och la in i maskinerna.
Hos mig är det så att man antingen kan boka två vanliga maskiner eller så kan
man boka två vanliga + grovtvätten...men oftast är alla lediga så då kan man ju
ta allesammans och bli klar fortare.
Precis när vi skulle köra igång maskinerna så står där en tanta och tittar ogillandes
på mig.
- Ja?, sa jag lite frågande.
- Har du bokat dom här? säger hon och pekar.
- Visst, sa jag glatt.
Då sa hon att det var den 4:e idag...och jag hade bokat den 5:e....:-(

Plocka ur alla maskiner, dra upp allt genom regnet...och så nya tag imorgon när
jag HAR bokat....

Man ska inte ha semester...man blir dagvill......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0