Fram till nästa skylt!

Satt och pratade med en god vän igår om relationer. Varför man ibland plötsligt blir rädd
för att ge sig in i en relation, rädd för att våga chansa.
Säkert finns det många olika förklaringar till det, och var och en har ju sin egen historia
med sig.
Kanske har man blivit sviken och då har svårt för att våga riskera att bli sviken igen.
Kanske har relationen lämnat sådana ärr att självkänslan fått sig en rejäl törn.
Kanske har man varit ensam så länge att man hela tiden letar fel, man vet vad man vill
ha och har svårt att kompromissa om dom delar som då inte stämmer in.
Sen finns ju dom också som trivs med sitt singelliv och som bara vill ha en lös,
oseriös relation.
Vi kom iallafall fram till att det finns en uppsjö med skäl och att var och en som har
denna känsla själva måste jobba på den och lösa sina inre "knutar".

Själv är jag nog rädd för själva misslyckandet. Inte att bli sviken utan känslan av att
JAG inte klarat av relationen...igen...
Sen är jag nog en person som har svårt för att visa mig själv för någon annan. Dvs
visa mitt rätta jag. Jag har nog en ganska stark integritet.
Men när jag sa det så protesterade min vän och sa att "Du som är så öppen, du som
bjuder så mycket på dig själv"
Ja...men jag kan ibland känna att det är en mask...även om det inte är det...
Kanske ändå att det handlar om självkänsla...jag vet inte.

Men jag är inte rädd, jag har lätt för att kompromissa tycker jag själv, jag har aldrig haft
rädslan för att bli sviken...jag kanske bara inte hittat rätt...än....men jag har heller ingen
panik.
Jag kommer att hitta min själsfrände där jag minst anar det....det är min tro...:-)





Idag är jag ledig. Enda dagen på hela veckan och DET REGNAR!!!!
Jag som hade tänkt mig att gå ut och prommenera, men det är ju ingen höjdare i
när det spöregnar.

Igår var vi ute "H" och jag och gick. Vi körde den tekniken att vi gick en bit, sen sprang vi
till "den där skylten" sen gick vi och sprang "till den där stenen"...rätt skönt :-)
Tempoträning innebär väl egentligen att man går en viss tid och joggar en viss tid, men
vi hittade alltså vårat eget system vilket var riktigt roligt.
Efter det gick jag hem och såg en film om "Harald and Kamur"....lite rolig, lite fånig, lite
bra och lite dålig. Men precis lagom att sitta och koppla av till.

Håller föresten på att sticka en filt. En vit med spetsmönster. Det är ganska tunt garn vilket
gör att filten kommer bli väldigt skir och fin. Sen tänkte jag fodra den med något tyg och ge
bort till bättre behövande.
Har en del bekanta med småbarn som kanske kommer att gilla den.

Så här ser mönstret ut men i vitt garn och mycket tunnare.

Kommentarer
Postat av: Systra Carina

Det ni sysslar med när ni är ute och "springer till den där skylten" och sedan går igen, kallas för "Fartlek", tempo är något helt annat ;-).



Keep on jogging!!!!!

2008-09-07 @ 21:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0