Windows vs Linux??

Last night at work.
Men inatt jobbar jag inte ensam. Ska ha en tjej på
intro så det blir trevligt :-)
en imorgonbitti direkt efter jobbet ska jag på kurs
i Uppsala...kommer man vara trött?...*stön*

När kursen är slut ska syrran och jag åka ut och
kika på dator till mig.
Funderar på en sådan där liten notebook. Men dom
som finns och är billiga har Linux som operativsystem.
Alltså Linux ska vara bra sägs det. Men skulle datorn
krångla så vet jag ingen som kan hjälpa mig med det.
Alla jag känner är hejjare på windows.
Så jag vet inte hur jag ska göra.

Någon som har goda råd?
Någon som vet vad som är att föredra?
Annars lutar det åt att det kanske ändå blir en vanlig lap
med gamla hederliga operativsystem som man iallafall
har lite koll på hur dom funkar...eller inte...

Kommentarer
Postat av: Malle

Har aldrig kört Linux själv. Men visst finns det netbooks med XP? Skulle själv kunna tänka mig en sån med 160Gb HD...om man hade haft råd...

2008-12-18 @ 00:20:54
Postat av: Andreas

Du borde ha köpt en MAC istället och köra OS X på. Bra mycket bättre än PC-skit som bara strular och får virus.

2008-12-21 @ 11:55:40
URL: http://whine-spiken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0