BOKTIPS! Som utlovat

"Mossvikenfruar" av Emma Hamberg
En riktig tjejbok. Fylld av humor, kärlek, problem, oväntade vändningar.
Jag brukar inte få tårar av lycka så ofta men märkligt nog fick jag det av denna.
Man kan hitta kärleken där man minst anar den! Ibland i flanellpyamas.....

"Gravidchock" av Belinda Olsson
När man tycker att livet flyter, när man blivit befodrad på arbetet.
Då smäller det...man blir gravid!
Hur gör man? Ska man berätta för chefen?
Rolig, smart, charmig.

"Bär ditt barn som den sista droppen vatten" av Björn Ranelid
Den här boken höll jag hårt i. Kanske för att jag själv har erfarenheten
av att vara fosterbarn.
Handlar om gott och ont. Rättvisa och orättvisa. Om vad bristen på ren
medmänsklighet kan leda till...

"Å andra sidan" av Marian Keyes
Älskar Marian Keyes. Älskar hennes humor, hennes sätt att skriva, hennes
förmåga att få en att skratta, för det gör man. Vare sig man vill eller inte.
Handlar om de tre vännerna Jojo, Lily och Gemma. Om deras problem
med kärleken, familjen och på arbetet.
Träffsäker!

"Mannen från bergen" av Kjell Eriksson
En underbar bok om hur människor blir lurade av främlingar och hur det kan
sluta med att dom hamnar i ett fängelse i en annan världsdel.
Den är välskriven, gripande och detaljrik.

"Den besynnerliga händelsen om hunden på natten"
av Mark Haddon
Det här är nog en av de mest underliga böcker jag läst. Men den är så
bra skriven och intressant så alla borde läsa den.
Handlar om en 15-årig autistisk pojke som kan alla länder i världen och
alla primtal upp till 7057. Man får följa med i hans sätt att tänka, hans sätt
att reagera och hans liv.
Har man väl läst den så glömmer man den inte i första taget.


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Nej, de är slängda tyvärr. Ångrar mig idag.



Även jag läser "kvinnliga" böcker ganska ofta. Så det var kul att se att du rekommenderar Marian Keyes, för hon kicks ass.....men hallå, den bästa är ju utan tvivel "vattenmelonen".

2008-11-13 @ 20:30:55
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Jojo

Fan vad bra du visar bok tips,

jag vill alltid läsa men har ju inte tid

men det är kanon att få lite författar tips.



Sen är vi två lika i smak av böcker. =)

2008-11-13 @ 20:37:48
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0