Fundering

Fick en tanke idag...
Hur det skulle vara att flytta till ett ställe där man aldrig har varit,
där man inte känner någon, och där börja ett nytt jobb.
Det skulle bli lite som att starta ett nytt liv, men med det gamla
bagaget med naturligtvis.
Undrar hur det skulle kännas?
Jag tror inte jag skulle våga göra något sådant, men tanken
slår mig ibland...

Skulle det vara bra och nyttigt?
Skulle man få en nystart för självkänslan?
Skulle man må dåligt och känna sig ensam och "udda"?

Jag vet inte, och jag lär nog aldrig få veta det heller.

På sätt och vis så har jag redan gjort det. Sommarlovet mellan
åttan och nian flyttade jag till ett fosterhem.
Ny familj, ny skola, nya vänner....då var man nog inte klok nog att
se fördelarna med det. Då var det jobbigt och tungt.
Men hur skulle det vara idag?


(Kenny-bild)

Kommentarer
Postat av: Yrhättan

Mmm sånna funderingar har jag med ibland.

Men tror dessvärre jag är för feg .

Iaf att packa ihop och flytta utan något klart mål dvs om man flyttar pga nytt jobb eller dyl.

Jag beundar dom som gör det...

2008-11-10 @ 15:45:42
URL: http://yrhattan.blogg.se/
Postat av: Jojo

Det ÄR läskigt

Det ÄR obehagligt

Man är Jätte ensam

Allt är nytt



och ju äldre man blir desto SVÅRARE är det att bara få vänner och socialt liv..



Jag vet hur det känns.



Men man får börja om på nytt.

2008-11-10 @ 19:16:03
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0