Tandtrollens leverne á la Clara

Idag har jag varit ledig...gjorde inte ett dugg ont faktiskt.
Dock ringde klockan vid 8, hade tänkt hinna duscha, äta
ordentlig frukost och så vidare innan vi var ett gäng från
jobbet som skulle ta en fika tillsammans vid 10.
Riktigt mysigt att ses så där utanför jobbet. Man hinner
ju aldrig riktigt prata med varandra annars.
Vi fikade, gick på ett jobbmöte och sen efter det så hämtade
jag Hilles dotter Clara på dagis.



Clara är roligt, vet att jag skrivit det förut. Hon är 5 år gammal
och riktigt snusförnuftig emellanåt.
Hon kan vara riktigt allvarlig, vuxen och övertygande ibland.
Ni vet...hon säger något samtidigt som hon tittar riktigt allvarligt
på en, hon nickar lite under tiden som hon pratar och så avslutar
hon med att säga..."Så e're faktiskt, de e så"

Idag fick jag mig en liten lektion om tandtrollen. Fick veta
saker om dom som jag faktiskt inte hade en aning om sedan
tidigare.
Clara berättade för mig:

- Mia, tandtrollen...dom bor i maaagen.
- Men oj...gör dom, svarade jag för det hade jag ju liksom ingen aning
om att dom gjorde.
- Blir det inte hemskt mörkt för dom där då? SÅ dom springer
runt och krockar med varandra? frågade jag.
Clara funderade en stund och svarade sen:
- Jo men dom har ficklampor, så e're faktiskt.

Och jag kände att det var liksom ingen idé att svara emot.
Det var bara att inse att dom BOR i magen...faktiskt,
och dom HAR ficklampor....faktiskt....så e're...


Kommentarer
Postat av: Yrhättan

Ler stort då jag läste din text...

Barn kan vara så lillgamla ibland och allt är så självklart!

Hoppas du har en fin helg!

Kram

2008-11-29 @ 18:43:09
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0