Tvättstugan

Jag hade tvättstugan imorse. Inget konstigt med det, jag brukar
boka den på morgonen när jag ska jobba min första natt sen.
Då kommer jag upp i tid på morgonen så jag kan sova lite sen
på eftermiddagen.

Det jag tänkte komma till är att nya saker inte alltid är bättre än
dom gamla. I min tvättstuga är det ganska tydligt.
Vi har fått en ny varmluftstork i ena torkrummet + en ny stor,
flaschig torktumlare. Och sen finns det ett torktum och en tumlare
till men av modell äldre.
Man kan ju lätt tycka då att det är så att alla tänker att "wow...nu ska
jag boka så jag får använda dom nya superbra grejerna"...men ack
vad alla dom blir besvikna. Den nya tumlaren funkar som så att man
kan välja om man vill ha "stryk torrt" eller "helt torrt"....och väljer man
"helt torrt" så är kläderna lik förbannat fuktiga när det är klart.

Likadant i torkrummet. Använder man det gamla är tvätten torr på
ca 1-1½ timma...använder man det nya torkrummet är tvätten EVENTUELLT
torr efter 2 ½ timmar.

Och jag, jag lär mig ju aldrig. Så nu har jag en massa kläder på tork i mitt
badrum, på dörrar + att jag har halvfuktiga sängkläder i min säng.




Kommentarer
Postat av: jojo

Haha då skulle du SE hur det ser ut HÄR när ja tviingas hänga tvätt från 6 stycken..

rätt så många strumpor blir det. =)

2008-11-07 @ 19:30:04
Postat av: Kotteby

Bra grejer med andra ord....

2008-11-07 @ 22:11:17
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Warlock

Sorry... du har visst skrivit mera. Jag hamnade bara på fel ställe :)..



Ibland gör jag så att jag på morgonen slänger in lakanen i tvättmaskinen och på kvällen har de självtorkat - har ingen torktumlare - och då är det bara att bädda med dem igen. Jag använder inte tvättstugan här utan har tvättmaskin i lägenheten, sedan gör jag som du, får hänga det stora litet där det får plats, över duschdraperistången brukar det bli. :)



W.

2008-11-08 @ 17:58:31
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: bacillen

nu kåmma bacillen hittan te tvättstuga mä å glo litte

2008-11-09 @ 20:10:19
Postat av: Anonym

Hoppas du får en fin kväll! :)

2008-11-09 @ 20:14:53
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0