SKIT också.....




Nu luktar det bajs här...och jag menar det!!!
Det är inte så att jag är taskig i magen eller så....
Det är inte heller stopp i min toalett...
Det skulle iof kunna vara dålig ventilation så grannarnas dofter
snirklar sig in...men nej...så är det inte heller....

Det är bönderna som höstgödslar så det står härliga till.
Man ska inte klaga...det är ju jättebra att dom naturgödslar...men
måste man använda det som luktar mest???..(Gris skit)
Är det så att det är doften på bajset som avgör hur bra funktion
gödslet har?? Ju mer det luktar desto mera växer det i vår?
Eller...gör dom det för att jäklas?? Jag menar DOM är ju vana vid
lukten...

Ser framför mig hur Gösta (ja någon av dom heter säkert så) sitter
där i sin traktor, i blåbyxor, med en dosa Ettan Lös som han stoppar
ner sina stora, valkiga fingrar i och knådar runt så snuset skvätter i
traktorhytten. Samtidigt som han får ett sådant där elakt småleende
på läpparna och tänker: "Nu ni stadsfolk...nu ska ni få smaka på äkta
lantluft...den där friska"...hehehe...och så petar han in snusen under
läppen, sopar av fingrarna mot byxorna och kör iväg ut på gärdet.
När han är klar går han hem, klampar in med leriga stövlar i köket
och kastar sig på soffan allt medans bondmoran står vid spisen.

Har man fördomar eller?.... ;-)

Grejen är att jag nästan vet att det går till så...jag har ju bott på gård
själv och suttit i den där traktorn...fast utan hytt och utan snus...och
utan fru....



Bondmoror är bra till mycket :-)

Kommentarer
Postat av: Jojo

Haha ja har varit med i en sån där traktor.



Men ja undrar om inte bönderna måste numera vara Eu anpassade. Så de sitter egentligen och skiter själva i den där nu omgjorda traktorn, en speed wc, och trycker i sig gammla bönor...

2008-10-13 @ 19:42:33
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Usch vilka flashbacks jag får...

Vi bodde på landet i fem år.



Men jag tröttnade på:

Epa-traktorer, lukten och det förfallna huset.

Så vi överlämnade det med varm hand till nästa familj, som var dumma nog att betala 100% mer än vi gjorde när vi köpte.

2008-10-14 @ 18:55:26
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Google

Gris skit är inte det som luktar mest eller värst!!

Höns skit är värst, det är en amoniak aromatisk skitdoft som nästan får färgen att flagna på hönsgårn!! Därför får dom inte gödsla här, när det blåser vindar mot stan!!

2008-10-14 @ 21:32:25
Postat av: wendela

sniff sniff? luktar nåt konstigt...ahh mmmm så gott ett tips:) kram

2008-10-14 @ 23:54:10
Postat av: Kotteby

Äsch då!! Så bra var det inte.

:sparkar grus och tittar ned i marken som en femåring:

2008-10-15 @ 01:16:01
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0