Nostalgi

Satt och funderade lite på nostalgi och vad det är för mig.
Jag är ju född på 60-talet och det fanns rätt mycket då som
inte finns idag.

För det första så var det det årtionde som flower-power och
hippierörelserna växte fram med allt vad det innebar, fast det
har ju inte jag något större minne av.

Jag vet däremot att polotröjan var "het" likså tunikor och tröjor
som slutade strax under brösten.
Jag vet också att det var ganska inne med virkad bikini...Jisses!!!

Barbiedockorna kom också. Tidigare fanns det en mindre variant som
hette Ginger och kunde blunda.

Man åt Igloo Cola (eller apelsin eller hallon), Pajaspinne och Chokladpuck.
Och man åt Raketost. Ost som fanns i ett rör och man tryckte fram osten
underifrån och skar av skivor med ett snöre upptill.
                

Man läste Starlet (lilla fyrkantiga formatet) och Mitt Livs Novell. Satt och fnissade
åt berättelser och tecknade serier som fanns där i.

Man tvättade håret i TImotej och var man riktigt linblond så vart håret grönt av
schampoot. Annars fick schampoo gärna lukta öpple eller päron.

Grädde, mjölk och festis såldes i trekantiga tetror. Festisen hade sugrör men
dom andra klippte man toppen av och hällde.

Tuggummit hette Riff och världens sötaste svarta lilla kyckling hette
Calimero....Allo...Allo....:-)
Och Linus på linjen...*L*


 

Tyvärr utan svenskt tal...men vem bryr sig...*ler fånigt*

Kommentarer
Postat av: Kotteby

It ain't over 'til the fat lady sings!





Linus på linjen is the shit.

Har länge funderat på att gadda den lilla italienaren.

2008-10-23 @ 18:33:14
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Ursäkta frågan, fröken. Men strör du salt i mina orolighets-sår?





=)

2008-10-23 @ 19:01:51
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Jojo

*SKRIIIKER*



HJÄLP nu fick man inte lite flasch back minnen



en annan glass var ju FINGRET

en isglass som en röd hand och i hela den var det en gele hand...

kanon rolig att äta på stranden...

2008-10-23 @ 19:23:43
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Jojo

*s*



Krama inte ihjäl oss!



Klart barnen tar igen allt,

men det är fem spik klubbor som attackerar samtidigt VAAARJE dag.

2008-10-23 @ 20:53:13
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0