schwarzenegger-musen

Tror jag har kommit på något.
Senaste tiden har jag haft rätt sjuka drömmar precis då när
jag sover på eftermiddagarna för att jag ska börja jobba första
natten sen. Kanske beror det på att jag då har så svårt att sova,
jag får liksom tvinga mig själv till att somna och sen så vaknar
jag hela tiden och ligger nog mera i halvdvala än i sömn.

Idag var det likadant...har nyss vaknat ur en sådan där
Schitzo-dröm....här är den:

Jag jobbade natt men att det var sovande natt (vi har
ju vaken natt på jobbet). Jag låg där och sov men vaknade av att jag
hade hört något konstigt ljud. Jag tittar ner mot golvet, under skrivbordet
och ser där en mussvans som inte är av denna värld dras in i ett mushål
därunder. Svansen var som en tjock tumme i storlek.
Jag tänkte att så där kan vi ju inte ha det...jag måste ju göra något!
Dessutom var jag ensam och alla i huset sov. Men....som på någon konstig
beställning så står där en sprayflaska med "Super 10" på skrivbordet.
(Super 10 är ett rätt så starkt rengöringsmedel för dom som inte vet)

Jag tog den flaskan, riktade den mot mushålet i väggen under skrivbordet
och avfyrade....jag sprayade och sprayade och min tanke var ju att dom skulle
ta sig ut genom ett annat hål. För visst måste det väl ändå vara så att dom
har fler ut/ingångar än en???
Vad som händer är iallafall att jag ser fullt av små musnosar i hålet som försöker
ta sig ut...och jag tänker att..."No way in hell" ni får ta en annan dörr...och fortsätter
spruta Super 10 på deras små nosar för att dom inte ska ta sig ut.
Jag sätter en bok emot hålet och försöker hålla emot men det går inte...
Då kommer han,,,råttornas egen schwarzenegger....och rusar ut...rakt emot mig
men då kommer plötsligt en gammal pojkvän till mig in i rummet med en stor
glasburk som han fångar jätteråttan i....och så åker vi med den ner till ån i våran
stad och häller ut stormumriken där....den stirrar på mig och fräser när den hamnar
i vattnet och jag vaknar med en mening ringande i öronen  "I'll be back"



Kommentarer
Postat av: Jojo

Sluta drick kaffe på kvällarna!!!

2008-10-10 @ 21:26:22
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Min pung är tydligen ett helt cirkus.



=)

2008-10-11 @ 21:05:36
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Alltså....

Hmmmmm....



Super 10?

Hahah.....vilka flashback-minnen jag får av denna lilla rengöringsprodukt. Super 10. Hahah.....

2008-10-12 @ 17:18:16
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Synd att jag inte läste inlägget redan igår.

Jag kan inte sluta skratta.



Genomskinlig burk med röd spruta.

Super 10.

Hahah....



Finns det än?

2008-10-12 @ 17:19:23
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Iron

skrattar..du är bra härlig du.."råttornas egen schwarzenegger".. helt suveränt sätt att se på odågan till råtta :-D

2008-10-12 @ 21:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0