Panik-söndag....





Idag skulle vi syskon träffas hemma hos min äldsta syster. Detta för
att våran pappa skulle komma dit så vi fick träffas en sista gång innan
han sticker till Venezuela nästa måndag. Vi skulle vara där klockan 12 ca.
Strax före kl 10 ringer min kära far hit och talar om att storasyster har så
rörigt hemma så han undrade om vi inte kunde ses här hos mig istället.
 
(Stöket beror på att hennes dotter ska flytta hemifrån och dom nu har rivit
ut alla förråd för att få fram alla flytta-hemifrån-saker som hon samlat
på sig under åren)

Men visst...klart vi kunde vara här. Så nu vart det till att sätta fart.
Plocka undan, diska, fixa, dammsuga, skura golv, duscha, fixa hår, byta
kläder...ja ni vet....allt skulle vara fixat och klart på två timmar!...*stön*
Men tro det eller ej så hann jag rätt bra. Visserligen ligger nu mycket av
mina saker nedkastat i lådor, inkastat i skåp, inputtat under säng osv...

Men allt gick jättebra, trevligt hade vi, pappa hade med sig hembakt bullängd
och hembakt marsipantårta (host och host igen) VI frossade, pratade, fikade,
skrattade och hade allmänt trevligt.

Skulle också ha hälsat på sonen idag men det gick inte att få tag i han. Han ringde
för en stund sedan och var vääääldigt dagen-efter-aktig....så nu sa vi att jag åker
dit i veckan istället när jag är ledig.


Alla dessa små söta bilder har jag fått tillåtelse att använda av Kenny-Lex.
Ni hittar hans sida bland mina länkar. Dom är underbara :-)






En lite otydlig bild...men dock än bild
på pappas båt Galeia.

Jag la ju upp en bild tidigare i bloggen på en båt som LIKNADE pappas
men detta är alltså den riktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0