Rumphugg och usch/isch/äsch

Har jobbat nätter hela helgen. Och på sjukan som jag redan skrivit.
Det innebär att man sitter stilla hela natten i en stol som inte är
tillverkad för att man ska just sitta stilla...hela natten.

Det här innebär att jag nu har än mera ont i höger skinka av att
den  där usch(isch)(äsch)ias nerven hamnat i kläm.
Försöker stretcha ut muskeln så mycket och ofta jag kan för att
det ska ge med sig. Har dessutom varit på apoteket och köpt
knockout-piller så jag ska klara av att lära mig dansa på torsdag.

Men även om det gör ont så blir man lite full i skratt när man går.
För rätt vad det är så hugger det till och högerbenet ger liksom vika
så man snubblar till. Känns lite skoj på något mysko vis, eller så
har jag sjuk humor, jag vet inte så noga....

Igår var föresten min goa söta mamma här och hjälpte mig att
tvätta mina fönster. Eller hjälpte och hjälpte...

"Men jag behöver ingen hjälp, gör något annat du...som att sitta
stilla och titta på"...sa hon...Men jag fick iallafall vara med och peka
på missade fläckar och ränder så någon nytta gjorde man ju.

Igår for också min pappa iväg till Venezuela igen för att fixa båten.
Han kom väl dit vid tre-tiden inatt svensk tid. Hoppas han får ordning
på den nu så han kan segla hem den nästa sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0