småspring och motormuller....

Har haft en helt fantastisk helg!
Det började redan i torsdags då en bekant från Småland kom hit
för att åka på Ålandskryssning med mig.
Båten skulle gå klockan 18 och vi åkte från mig i Enköping vid 14.30,
tyckte vi hade riktigt gott om tid så vi stannade till i Barkarby för att köpa
minneskort till min kamera, vilket vart en historia för sig...kommer skriva
om den senare. Och så passade vi på att äta också.
Man kunde rätt snart räkna ut att ingen av oss är någon vidare duktig
besökare av den kungliga huvudstaden. Vi hade nämligen inte alls
räknat med rusningstrafiken som vi naturligtvis hamnade i och VIPS
så hade vi inte alls gott om tid.
Stressade oss fram till min syster som bor på Hammarbyhöjden där
vi skulle parkera. Hittade efter en oplanerad felkörning dit och parkerade.
Lastade ur bilen och gick iväg ner till T-banan och då var klockan 17.15
stress stress stress...tog oss till Slussen och fick småspringa till Viking-
terminalen och var där redan 17.55 *pust*...så vi hann med.
Hade varit rätt snopet om vi hade sett båten lägga ut medans vi småsprang.

Resan vart sedan riktigt bra med god mat, bra musik och faktiskt lite dans.
Att det bara vart lite berodde på att den musik man kunde dansa till hade dom
klämt in i ett litet hörn bakom barnens lekrum och bollhavet.
Malle fick iallafall visa vad han gick för då han buggade loss med en tjej som var
riktigt duktig och hängde med i hans svängar vilket jag ALDRIG hade lyckats med!



Lördag morgon gick vi upp vid halv sju och fixade matsäck, kaffe och annat. Åkte
sedan mot Uppsala och vidare till Björklinge där Nordic Formula Offroad Cup
gick av stapeln i ett grustag. Det var deltagare från alla nordiska länder och jisses
så roligt jag haft :-) fullt ös, motormuller, oljedofter, gruskaskader och volter som man
inte trodde dom skulle överleva. En helt fantastisk upplevelse var det och det var
kul att se det med Malle eftersom han själv kör trial offroad och kunde förklara ett
och annat för mig.
Jag kommer lägga ut bilder och videosnuttar senare i veckan när jag fått in det
i datorn.
Kommer med all säkerhet hålla ögonen öppna efter sådana här tävlingar igen
för detta kan man se hur många gånger som helst. Jag är ...

Även idag, söndag, har vi varit där eftersom det var ett tvådagars evenemang och
det var precis lika skoj idag om inte roligare.
Vädret var på vår sida och man bara njöt i solen....fantastiskt!

Tycker dock lite synd om Malle som nu har ca 6 timmars resväg hem. Antar att han
är lite småsliten han också precis som jag efter denna toppenhelg.

Puss och kram på dig för att du kom hit Malle!!

Kommentarer
Postat av: Jojo

Ville bara vinka ett hej

2008-09-21 @ 19:35:04
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0