Spydiga expediter

Just ja...var ju till El-Giganten för att köpa minneskort till min
kamera...skulle ju berätta om det. Kan lika gärna passa på nu
när jag sitter och ändå inget gör på jobbet.

Vi hade rätt bråttom när vi kom dit så vi haffade första bästa (host)
expedit för att få hjälp.

- Hej jag vill ha minneskort till min kamera.
- Jaha, vilken sorts kort då?
- Ja det vet jag inte, har aldrig köpt något förut.
- Men vad har du för kamera?

Lirkar fram min gamla Caplio4xwide.
Expediten tittar på kameran och hoppar till lite.
(ja den ÄR gammal men den är MIN och den enda jag har)



-Ehhh...jaha till DEN! Jag tror det är ett dittandattkort du ska ha. Men
jag har lösa bakom disken som vi kan prova med.

Han hasar sig fram till disken, rotar runt ett tag och säger att han inte
har just det kortet där men att han TROR jag ska ha dittandattkortet.

- Ja men jag vill veta att det passar, säger jag. Jag ska nämligen
fota med den rätt snart och hinner inte chansa och byta.

Han går då ut på nätet. Står och hummar lite:
-Mhmmm...åhh...3,2 pixlar....Hmmm....
- Ska du verkligen ta semesterbilder med DEN DÄR??? säger han och
pekar på min kamera.
- Ja, svarar jag surt, det är den enda jag har! Glor på han nu...
- Ja men det är ett dittandattkort du ska ha. Finns med 1,2 och 4 GB.
  Ett med 4GB kan ju vara bra om du ska byta upp till en bättre kamera.

Jag rycker åt mig 1GB-kortet och går därifrån.


Får man vara hur spydig som helst som expedit? (Han var verkligen det.)
Tror dom att man säljer mera saker då?
Om jag hade velat ha en ny kamera så hade jag väl frågat efter det och
inte efter ett minneskort...eller va?

Nu i efterhand så skrattar man åt han. Men just då vart jag rätt irriterad.
Önskar bara jag hade haft sinnesnärvaro nog att svara:

- Semesterbilder? Nej vi ska ta privata nakenkort.....

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Tar man nakenkort, så räcker 3,2 pixlar alldeles utmärkt.

2008-09-24 @ 21:04:31
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Jojo

Du skulle tagit kort på expediten och sagt: Du har en chef va??

2008-09-25 @ 16:33:51
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0