Usch för stora barn :-(

Kl 6 en måndagmorgon ringer klockan. Tänkte jag kunde lura en stund till för
tvättstugan har jag inte förns kl 7. Men då hojtar grabben:
-Ska´ru ha kaffe morsan?
Sen tog det inte lång stund innan en härlig arom snirklade in sig till mitt
sovrum, så jag gick upp istället.

Tror jag måste skärpa till kontakten med mina söner, framförallt den yngsta
visade det sig igår. Han bor ju hos sin pappa.
Men igår så skrev han något om EuroTrip på MSN så jag ringde iallafall och
frågade vad det var för något. Och då visade det sig att imorgon tisdag, så flyger
han och en kompis till London, och sen har dom skaffat InterRail-kort och ska
tågluffa i 22 dagar.
Om detta visste jag INGENTING! Och då säger Robin (som ska åka)
-Det trodde jag Stefan berättat för dig!
Så jag frågar Stefan:
- Men jag trodde Robin sagt det ju!

Klickbar bild

Det är bara att inse fakta...vill man veta något får man fråga och inte lita på att information
kommer fram ändå.
Men jag tycker det är häfftigt..*L*..att han/dom ska ut och tågluffa. Det är Robins första
riktigt utlandsresa. Han sa att han skulle ringa så fort dom blivit rånade för det skulle
dom säkert bli...*suck*...så nu ska man vara orolig redan innan dom rest...

Nu tvättstugan...


Alltid lika skönt när tvättstugan är klar :-)
I normala fall när jag går upp vid 6 så brukar jag inte ha så stora problem att lägga mig
sen på eftermiddagen. Måste ju sova lite innan jag ska upp och jobba natten...
Men idag...fy fasen...har snurrat runt som en tok, katterna skulle prompt kela, och när
jag väl somnade till så vaknade jag av...att jag var hungrig! Hade glömt äta innan jag la
mig...upp vid 17, åt resterna av pajen jag gjorde i lördags, ner i sängen igen och har väl
legat mer eller mindre i halvdvala fram tills nu. Natten kommer bli tung...

Pratade med mamma idag, hon ska kika på en ny lägenhet. Det blir den tredje sedan
augusti för 2 år sedan. Först skaffade hon sig en tvåa som låg tre trappor upp utan hiss.
Det vart lite jobbigt tyckte hon så då fick hon en trea i samma trappuppgång men på botten.
Där har hon trivts jättebra, men nu ska hon alltså titta på en tvåa igen, fast på botten.
Det är en lite mindre än den hon hade förut för i denna nya finns inget riktigt kök, eller
rättare sagt ingen riktig matplats, men det skulle visst gå att dela av.
Ska iallafall iväg och titta på den tillsammans med henne på fredag så får man se hur
det ser ut. Känner jag min mamma rätt så tror jag inte hon kommer gilla den...men man
vet ju aldrig.

Nu Outsiders och sen jobb....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0