Vilse på båten...

Drömde något konstigt inatt. Drömde att jag var på en Ålandsbåt, och det är
ju kanske inte så märkligt att jag gjorde det eftersom jag ska iväg på en om
två veckor. Dessutom så var han jag ska åka med på riktigt även med i drömmen.
Plus hans dotter som jag aldrig någonsin träffat...men men...

I vissa delar av drömmen så sprang jag runt och letade efter min hytt. Och när jag
hittade den så visade det sig att jag inte hade något sådant där kort man har för att
öppna, istället för nyckel. Så då fortsatte jag att springa runt för att hitta han som
jag åkte med, tänkte att han eller hans dotter har väl ett sånt kort.

Men inte hittade jag dom inte...sen plötsligt stod jag ute på däck med en kamera.
Det blåste stormvindar och det var isigt på däck, man fick hålla i sig för att inte trilla
omkull. Och det är nu det mest märkliga kommer..När jag tittade mig runt så fanns
det inget vatten. Kan ni tänka er en stor Ålandsfärja på land? Ja här hade vi en iallafall.
Men ändå så rörde den på sig. Och när jag tittade fram vid fören så såg jag att båten
befann sig i ett stort jäkla dike! Och runt diket fanns fullt av folk som jobbade.
Rätt vad det var så sprutade det upp vatten och lera i diket framför båten, och samtidigt
som jag såg det så kände man hur båten rörde sig framåt. Ungefär som att
hela diket var fullt av någon sorts vattenpumpar som pumpade upp båten en bit och lät
den åka med. Svårt att förklara, men väldans mysko.
Dom byggde väl någon ny Göta kanal, Panamakanal, Suezkanal...vad vet jag...Kanske var
jag inte ens på väg till Åland..

Sen var jag tillbaka i båten och letade resesällskap och dörrnyckel och där satt dom ju.
Precis där vi sagt att vi skulle träffas om någon av oss kom bort. Ja ni vet så där som
man säger till små barn....men vad hjälpte det att dom sagt så till mig? Jag gör ju
tydligen som jag vill jag även om jag sover.


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Väldigt roliga tankar hos dig kring våffeldjuren.

Det gjorde mig än mer förvirrad...



=)

2008-09-07 @ 09:23:10
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Jojo

men du...

vad sägs om att gå till psykolog för dessa drömmar?



s

2008-09-07 @ 16:19:20
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Malle

Hmmm...vi ska kanske binda fast hyttkortet runt halsen på dig? Och skriva hyttnumret på handen? Och nåt dike vill jag absolut inte åka i...eller skit samma, bara käket är bra!

2008-09-07 @ 22:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0