2 Japp = Sparken

Läste nyss en artikel som känns lite märklig.
Och jag undrar om det som hänt har hänt kanske på grund av att
det just nu är strålande lätt för företagen att finna ny arbetskraft.
Och ny arbetskraft kostar i regel mindre än en två år gammal.
Kanske ligger det annat groll bakom, att denna händelse har
tagits som ett "bra tillfälle"...jag vet inte.

Det handlar om en kille som arbetat 2 år på ICA:s lager i Borlänge.
Han har nu fått sparken efter att ha stulit två Japp, säger företaget.
Han nekar.

Jag vet bara att under dom 8 år jag arbetade på KF:s lager (Coop)
så var det helt ok att ta godis ur kartonger som hade gått sönder.
Naturligtvis inte vräka på så man bar hem kassar, men ta en bit
här och där som man åt under tiden man jobbade, det var helt i sin
ordning.
Så jag blir lite stum av att läsa det här...och vet inte vad jag ska tro



Nu ska jag äta pizza...sen iväg och jobba.

Vill önska er alla en bra start på veckan-efter-påsk-veckan!

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Glöm inte att betala för pizzan! =)

2009-04-14 @ 21:16:25
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: jojo

Låter lite som att den där killen har mycket skinn på näsan och de vill kicka honom,och finner den lösningen med snatteri...



då behöver de inte ge honom för uppsägningstiden..

2009-04-15 @ 20:21:00
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Låter väl lite snävt tänkt, och som Jojo säger så låg det nog något mera bakom!

2009-04-15 @ 20:29:41
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Josefine

Är ju inte så längre på Coop, tar man nått får man sparken om de inte ligger på borden.



Det är deras sett att "bli av" med anställda, dom slipper extra kostnader.

2009-04-19 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0