Hundtricket...

Var ute och gick med Nellie idag.
Nellie är en rätt tuff hund. Typ den sorten som tror
hon är en pitbul trots att hon ryms i en normalstor
handväska.

Bäst som vi gick förbi en stor gräsmatta som låg
jäms med trottoaren så stannade hon och stod
blickstilla. Jag fattade väl inte riktigt varför först men
insåg sedan att det på gräsmattan stod motorcyklar,
fyrhjulingar och annat bråte.
På ena motorcykeln satt en kille (rätt snygg faktiskt) och
han hade precis satt på sig hjälmen och skulle starta hojen.
Detta gjorde han i samma veva som jag också tvärstannade
och Nellie började skälla.
Han snyggingen ropade på henne och ville säga hej (inte hundrädd
han inte), men fick bara en utskällning till svar.
Han stängde då av cykeln...
Nellie fortsatte.
Jag sa att det nog berodde på hjälmen, så då tog han av sig den.
Nellie skällde.
Jag satte mig som en knähund bredvid killen för att visa Nellie att
han nog faktiskt inte var så farlig (men vem vet)...
...så Nellie fortsatte skälla.

Till sist lyckades han väl locka fram henne så hon nosade på
han (jag var ju redan framlockad...dock nosade jag inte).

Det hela slutade med att hon satte sig där framme där han skulle
ha fötterna...så nu är hon en spätta...inte hund.
Ska kolla extra noga på henne imorgon innan husse och matte
kommer så hon inte utvecklat gälar.

Kändes nästan lite som hundtricket på nått vis...

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Buss på, bara!

2009-04-28 @ 23:41:20
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Åhhh, är det DET man har hund till? ;)

2009-04-29 @ 13:17:28
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mr.T



Helt suveränt trick =)

Kan man låna henne som ett trick tilla att

locka till sig lite granna töser, tro..?



2009-04-29 @ 23:22:25
URL: http://solopappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0