Jag har bara fejkat!




Drömde något märkligt igår natt. Eller kanske inte så
värst märkligt, mera lite skoj.

Drömde att jag jobbade natt. Jag satt inne på vårat
personalrum och såg en film. Den finske mannen sov.
Plötsligt hörde jag ett ljud utifrån hans rum, som att någon
rörde sig där.
Hunden...tänkte jag genast, men i nästa sekund kom jag
på att han låg ju och sov inne hos mig.
Frun i huset...tänkte jag sedan.
Jag tassade ut i den finske mannens rum och ser då
plötsligt hur han går hukad ut mot hallen. Ni vet som
små barn gör när dom smyger.
Tassande med höga knälyft, ihopkurad rygg och händerna
knutna strax under hakan.
- Vad GÖR du? sa jag förfärat.
- Jag ska kissa, sa den finske mannen.
- Men du kan ju inte gå! sa jag...kände väl att jag hade ett
behov av att tala om det för honom.
- Jo jag kan det, har kunnat hela tiden. Jag har bara fejkat! sa
den finske förlamade mannen.

Och jag vart skitarg...

Jag berättade det här för honom igår och han skrattade.

(Alltså..han är förlamad till 97%...kan bara använda sin högra
arm till att styra permon och bläddra i tidningen.)


Undrar vad jag ska drömma inatt...Hmmm...

Kommentarer
Postat av: jojo

Men vilken skum dröm...



kanske finns det Nu något som du känner en anings misstänksamhet emot, någon som du Inte tror det om- därav mannen i din dröm representerar den människan. Du vet..När man minst anar det.

Och så ÄR du så godtrogen min vän.



STAMPA ifrån och kräv sanningen.



Kram

2009-04-23 @ 08:00:13
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0