Spark i magen?

Hille och jag satt häromdagen och pratade om att
vara gravid.
Jag sa att NÄÄEEE...aldrig mera! Och det är ju så
självklart att jag aldrig mera ska ha flera barn. Skulle
inte ens komma på tanken eftersom min yngsta faktiskt
fyller 20 i år. Skulle kännas ytterst märkligt...

Men nu pratade vi inte om att skaffa barn, utan om att
vara gravid.
Jag har haft turen att ha haft både enkla graviditeter
och enkla (läs racer-snabba) förlossningar.
Men jag minns känslan av att ha ett barn därinne som
då och då påminde mig om sin existens genom en
kickspark strax under revbenen, och ibland mitt på.
Märkligt att man inte vart alldeles blå om magen egentligen.
Eller får man bara blåmärken av yttre våld...men inte av
inre?..Hmm...


Men så fick jag se hur det går till därinne :-)
Inte konstigt att magen ibland gick i vågor..och tänk...om
man hade haft två!


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Hellre en spark inne från än en utifrån. =)

2009-04-26 @ 11:30:00
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Jag hade också förmånen att ha en enkel och mindre jobbig upplevelse när jag var gravid och även sedan vid förlossningen. Jag hade gärna varit gravid fler gånger, men nu när grabben är på sitt 16´e år känns det lite långt i mellan och tanken på att börja om är lite främmande. Men det händer att man undrar hur det skulle vara... =)

2009-04-26 @ 12:43:30
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Tesstamente

Vilket ROLIGT klipp, hahahah:-D



PS. Jag får ofta höra "Typiskt Tesstamente" IRL så du har verkligen läst min blogg för länge. Nedtrappning rekommenderas;-)

2009-04-26 @ 18:41:30
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: jojo

Ja du...jag kan nog bara säga att 2 av mina barn kommer bli utmärkta fotbollspelare.

FY satan vad de två sparkade.



Och sen kommer de ut och verbalt slår en i magen..

störiga trotsiga egoister som ser så söta ut.

2009-04-26 @ 20:04:58
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0