Valpen och Pappsen...

Liten hundbebis har opererats :-(
En broskbit i knät som opererats på plats med en skruv.
Lillskruttan...tur hon är valp, ska visst läka både bättre och
fortare på dom än på vuxna hundar.

Min telefon ringde för en liten stund sedan. Det var jättemånga
siffror i telefonnummret och jag stod lite i valet och kvalet på hurvida
jag skulle svara eller inte. Man har ju läst så mycket om alla dessa
bluffnummer. Men så kom jag på att jag har ju kontantkortstelefon, hur
mycket kan dom svinna mig på då liksom?

Men nyfiken som man är så svarar man, och tur var väl det.
Det var min pappa som ringde från Venezuela :-)
Jag har inte hört ett ord från han sedan i jul, och nu ville han önska
en glad påsk.

Han har det bra där säger han, tror jag det...vinter och 20 grader
i vattnet sa han :-)
Båten börjar komma i ordning. Det var någon "stänkskärm" vid luckan
där man kryper in i ruffen som behövde bytas. Och utombordaren till
dingen hade skurit samman.
Sen så måste han fixa grejen som man drar upp ankaret med, nu får
han dra upp det för hand vilket blir alldeles för tungt för han i längden.

Han pratade om att ta sig från Isla Margeritha (där han är nu) till en
Holländsk ö, Curacao (Holländska Antillerna)....där skulle det visst finnas bra marinor där
han kan få hjälp.
Jag var inne och googlade lite på Curacao, och det ser ju inte helt fel
ut kan jag säga :-)


Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Ser verkligen inte illa ut där... =D

2009-04-09 @ 19:24:37
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0