Så här har det varit och så här blir det

Jo jag gör väl ett försök igen då. Att blåsa lite liv i den här bloggen igen.
Vad har då hänt sen sist?
Ja grejen är ju att inget alls har hänt nästan.
Jo två saker som kanske är lite utanför ramarna.
För det första grabbens flytt...det har funkat jättebra! Både för honom och
för mig. Om ni  minns så var jag lite orolig över att jag skulle börja slarva
med maten, och visst har det blivit så. Men inte alls i den omfattningen
som jag hade trott. Jag har skött mig riktigt bra. Där ser man hur lite tilltro
man har till sig själv.
Grej två är att jag gått och blivit sjukskriven. Det har jag inte varit sedan
1996 när min rygg pajade av alla tunga lyft på det jobb jag hade då.
Den gången handlade det om upprepade muskelinflammationer och
kotförskjutningar.
Den här gången handlar det också om ryggen. Men vi vet inte riktigt vad
det är än. På akuten pratade dom om diskbråck. Min husläkare hävdar
bestämt ett ryggskott. Hur som helst så ska jag på röntgen om några
veckor och då får vi väl se.
Julen var riktigt mysig. Firade den med släkten hemma hos min syster
här i stan. God mat, spel och skratt. Precis som det ska vara.
Min andra syster och jag gav oss ut i snöstormen på juldagen och letade
skatter...sk geocatching...det var riktigt roligt!
Vi letade efter fyra stycken som var här inärheten där jag bor och vi hittade
3½...den halva vågade vi inte riktigt leta efter riktigt eftersom det innebar
klättring och krälning på hala, snöiga ställen där man nog egentligen inte
ska klättra och kräla. Men vi har sagt att vi ska göra ett nytt försök där till
våren när snön är borta.
www.geocatching.com...kolla in!
Och så är det nyår i år igen. Jag ska hem till Hille och Calle. Äta gott, prata
skit, skratta och kanske ljuga lite..vem vet. Kul ska det bli iallafall.
Hoppas ni som fortfarande släpar er hit och läser får ett riktigt gott nytt år
ni också!
Kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Carina

Välkommen tillbaka, dina inlägg har varit saknade!!



GeoSister ;-)

Kram och go fortsättning!

2010-01-02 @ 20:59:40
URL: http://carinatranar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0