En fredag i gullets tecken

Har haft en hittills väldigt bra fredag.

Först sov jag riktigt gott och länge. Det är inte alltför ovanligt
att jag vaknar tidigt dom dagar jag är ledig, men idag gjorde
jag inte det. Sov som ett litet barn :-)

Sen ringde fastighetsskötaren och meddelade att han hade
fått hem rätt brevlåda och så kom han hit och bytte den. Så nu
har jag inte fri sikt in i lägenheten längre via brevinkastet...bra va! :-)

Lite senare ringde sonen och frågade om jag kunde vara hundvakt
en liten stund på dagen. Vaddå kan?? Klart jag kan!!!
Så hit kom lilltrollet med matte och egen säng. Jag skulle egentligen
bara ha henne ett par timmar, men nu blir det över natten...kan ni
tänka er vad mysigt!



Hon är riktigt duktig den lilla. Piper och gnäller lite när hon vill ut och
sköter sig riktigt exemplariskt vad gäller att faktiskt INTE bita i allt
hon ser. Hon har sina saker i sin säng och dom leker hon med.
Katterna var dock inte riktigt lika glada i att få en till sambo även om
det bara är korttidsboende, fast det fattar ju inte dom iof..*S*
Lill-fisan gömmer sig och Pucko tassar på tå runt den lilla söta.
Jag trodde faktiskt att han skulle vara lite mera tuff, han är ju van vid
syrrans Lusen.

Imorgon ska jag vara mattelärare till..matte..*L*..hon har prov i nästa
vecka och det var något hon hakat upp sig på, men det ska vi nog kunna
lösa. Ska även hem till mamma och hämta en lampa som jag skulle ha
hämtat för länge sen...skäms nästan att jag inte gjort det tidigare, men det
har alltid kommit något i vägen, eller så har jag glömt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0