Gosedjur är viktigare än godis och luft.



Innan man läser följande inlägg är det några saker man
bör veta.

1. Gosedjur är hemskt viktiga tillbehör i ett barns liv. Ibland
viktigare än godis och luft.
2. Min syster har rätt ofta huvudet under armen. Inte för att
hon tycker det är snyggt, utan för att hon oftast är allmänt,
charmigt virrig.
3. Vid tillfället bodde jag i Bålsta och min syster i Enköping
ca 3,5 mil bort.


Min syster och hennes familj hade varit och hälsat på mig.
Hennes äldsta dotter V var runt 3 år då, och hon hade en blå
gosekanin som var det viktigaste i världen för henne. Absolut
inget alls gick att göra utan att kaninen Maja var närvarande.
Inte äta, inte sova, inte bada. Och naturligtvis kan man inte åka
bort utan Maja heller.
I stressen som alltid uppstår då min syster ska samla ihop sin
flock med alla attiraljer för hemfärd så vart Maja kvar hos mig.
Fråga mig inte hur det gick till, men jag antar att V hade somnat
eller något sådant.
Väl hemma så kom V på att Maja inte var där, och då startade
syndafloden. Man KAN inte sova utan Maja! Det borde varenda
liten molusk begripa, så även mamma.
Så syrran får snällt sätta sig i bilen. Klockan 23 på kvällen. Och åka
3,5 mil för att hämta Maja så lugnet kunde lägga sig i hemmet.

En månad senare upprepas samma procedur.
Flocken kommer till mig, flocken åker hem...Maja blir kvar.
Syrran ringer förtvivlat till mig och frågar om Maja möjligen stannat
kvar hemma hos mig. Och ja...hon hade vackert bäddat ner sig i
ett hörn i köket.
Nu tyckte jag riktigt synd om min syster som skulle behöva åka en
gång till för att hämta kaninen, så jag säger på skoj:
- Maja kan väl åka buss!
- Tror du det? säger syster med en gnutta lättnad i rösten.
Tja...jag knatar upp till bussarna, frågar chauffören snällt om kanin Maja
får åka snålskjuts till Enköping, och naturligtvis fick hon det.
Dessutom på första parkett framme i fönstret.

Chauffören känner sig glad och stolt som får den stora äran att
transportera en celebritet som Maja, jag blir glad som fixat balunsen,
syster blir glad som slipper åka och V blir själaglad över att få tillbaka
sin älskade Maja...ni vet hon som är viktigare än både luft och godis.

Kommentarer
Postat av: jojo

Ååååååååååååååå vad gulligt!!!! =)



min äldsta sover med ett goselejon

min 7 åring sover med tre gosehästar

min 5 åring har snuttefilt

min 4 åring har snuttefilt

min 2 åring har nappar plus en gosekatt



ATT det blir kaos om de inte finner dom till läggdax



Kram

2009-03-01 @ 10:05:26
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Supersöt historia:-)



Själv sover jag med tomtesockar (för att inte frysa fötterna av mig) och de flesta nätter en pannlampa.. hrrm, Irish, kan inte sova när jag har på lyset och läser, och vi har så fint kompromissat:-) Men sömnen kommer oftast innan jag hinner ta av mig den, hehe!

2009-03-01 @ 16:44:38
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Jag har varit lyckligt förskonad från sådana nyck, men av andra har jag lärt mig detta; Om man nu ska introducera en sådan gullig sak som barnet ska ty sig till ska man köpa fler än en och alternera i smyg så att alla luktar och känns likadana. =P



2009-03-01 @ 21:25:04
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Daniel

Gosedjur e allas barns rättighet! :)

2009-03-02 @ 15:58:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0