Kurs med avslutande Bad-ba-dam

Kursdag två var minst lika rolig som dag ett.
Idag började vi med inlevelseövningar. Dessa gick ut på att vi
skulle skedmata varandra med vatten, vi skulle leda den andre (som
hade förbundna ögon) ner och upp för en trappa och vi skulle tvätta
varandras händer.
Man kan ju tycka att det är ju inte så farligt knepigt. Och det var det inte heller
så länge man var den som matade, ledde och tvättade. Men när man hamnade
i den andra rollen vart det lite svårare.
Jag vart tex matad för fort. Jag tyckte att jag fick FÖR MYCKET information när
jag skulle ta mig fram i trappan och jag fick händerna rena men inte på det viset
som jag hade gjort om jag gjort det själv.
Förstår bättre dom som har det så här varje dag...usch...

Kursen har även varit positiv ur ett annat perspektiv. Vi var fyra tjejer från mitt jobb
som åkte och sammanhållningen oss emellan är SÅ mycket bättre nu än vad det
var innan. Riktigt skönt!

Efter kursen åkte vi hem till min syster där kollegan bjöd på massage.
Så himla ont-skönt!

Hon drog med fingrarna runt mitt skulderblad...fram och tillbaka...fram och tillbaka.
Sen började hon gnida lite mera frekvent på ett ställe.

"Bam-ba-dam-dam-dam" kändes det.
-Gör det ont här?
- Ja men du gnuggar ju tvärs över revbenen! (jag kände ju hur det liksom hoppade)
- Gör jag?
"Bam-ba-dam-dam-dam"
-Ja!
Hon fortsatte och plötsligt försvann revbenen....bam-ba-damet slutade liksom.
- Du hade muskelknutor där, inte revben
-aha...

Alltså hela min rygg var nog mer eller mindre som ett trasigt kullager.
Hon ska massera igen i nästa vecka...

Kommentarer
Postat av: JONATHAN- KRIGAR MOT CANCERN

Tack!!

2009-02-18 @ 22:41:51
URL: http://jontheericsson.blogg.se/
Postat av: Daniel

Må massage göra underverk!

2009-02-19 @ 08:32:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0