Skägget i brevlådan?

Har haft en riktigt lugn dag idag.
Vart visserligen väckt strax efter klockan 8 av telefonen.
Det var en fastighetsskötare som undrade om han fick
komma upp och laga min brevlåda, men jag sa att jag
sov och bad honom återkomma vilket inte var något
problem alls.
Vid 10 ringde det igen, men då hade jag redan kommit
upp.
Hantverkaren kom, kollade brevlådan, försvann och kom
tillbaka.
Allehanda ljud kom utifrån hallen. Bankande, borrande,
stönanden osv.
Efter ett tag kom han på att han nog ville ha lunch och
försvann.
Kom tillbaka senare på eftermiddagen och konstaterade
att dom beställt hem fel brevlåda så han skruvade tillbaka
den gamla och ska återkomma imorgon eller i nästa vecka
när den rätta lådan kommit hem.
Han suckade lite när han berättade det och jag kontrade snabbt
med att fråga om det var jobbigt att ha skägget i brevlådan...



Han lyckades iallafall laga handtaget till toadörren som varit
halvtrasig ett tag.

En till hantverkare var upp och böt handfatet som det var en
spricka i. Nu känns det nästan lyxigt att tvätta händer och borsta
tänder när det är så fint :-)

I övrigt har inte mycket hänt.
Lill-fisan löper, Pucko blir salig....träningsvärk har jag i skuldrorna
efter massagen, men det är en skön värk.

Hoppas ni andra har det bra.
Imorgon är det fredag och en skön helg väntar nog dom flesta.
Ta till vara på den. Gör något roligt, mysigt eller skönt. Unna
er något ni inte unnat er på länge. En god middag, trevligt
sällskap, roliga aktiviteter eller bara slappa i soffan.

Yada yada yada...nog för ikväll :-)

Puss till er!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ha en skön värk!



Jag har skumppan i kylan. Ha det bääst!

2009-02-20 @ 13:29:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: JULIE

Hej



Frågestund i min blogg nu fram tills klockan 18.00

Frågorna besvaras senare ikväll med ett norskt videoinlägg!

2009-02-20 @ 15:11:23
URL: http://juliesvarem.blogg.se/
Postat av: Therese

Hejsan gumms

Jag har varit så dålig på att skriva.

Men hoppas allt är bra med dig? :)

o att du får en fin o mysig kväll..

här blir det hemma mys kväll med katterna o massa go saker haha

Kraaaaaaaam

2009-02-20 @ 19:09:52
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0