Du ser gravid ut...

(Obs bilden är på Nicole Kidman)

Idag tog jag på mig en kofta när jag skulle till jobbet.
Det är en lite längre modell av kofta och den har resår som gör
att den stramar åt lite extra strax under brösten. Ni vet som en
tunika ungefär.
Jag tycker den är rätt fin, men av någon anledning så använder
jag den inte så ofta, men idag var det dax.
Kom till jobbet och han brukaren och jag skulle fixa med något
vid en byrå.
Jag står där och han sitter bredvid i permon och där han sitter så
ser han mig i profil.

- "Du ser ju gravid ut", säger han och skrattar lite
- "Va??" säger jag och ser ut som en fågelholk gjord för albatrosser.
- "Ja koftan gör ju att magen liksom putar ut" säger han då
(och jag lovar att om man kunde krypa in i hans skalle då så skulle
man bara höra ett stort garv)
- "Men du är ju dum" säger jag lite småsurt.
"Det är ju bara koftan som blir lite vidare där över magen" säger jag.
- "Ja jo jo men du ser gravid ut, tredje månaden eller så" säger han.

Jag knäpper demonstrativt upp min kofta. Tar tag i sidostyckena och drar
dom bakåt mot ryggen så det inte ser ut som att jag ÄR GRAVID!!!

*morrar*....ska nog ut och promenera imorgon...ett par timmar eller så....

Kommentarer
Postat av: Sanna Tider

hehe... kan inte låta bli att le när jag läser detta... köpte en klänning tidigare i höst som jag tyckte var jättefin och jag väntade otåligt på ett tillfälle att få använda den. Så skulle jag ut med två killkompisar och jag slängde på mig klänningen och det första jag får höra av killarna är att jag har "mamma-klänningen" på mig och sedan världens garv... Men jag vägrar ta åt mig av det... klänningen är fin och jag kommer inte sluta använda den för att den är vid över magen... ;-)

2009-01-02 @ 23:12:21
URL: http://cityandsex.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja detta känner man tyvärr igen.. haha

I mitt fall var det en hemkunskapslärare på jobbet som fällde kommentaren för ett par år sen.

o frågade om jag väntade smått hehe

hon höll på o dö då jag svarade att så inte var fallet S

2009-01-02 @ 23:39:21
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0