Gamla gnagare...

Ja ja..det var idag jag skulle sätta fart hörde jag...
Nåja, jag har iallafall plockat in tvätt i skåpen och
jag har plockat ihop det som ska ner till tvättstugan.
Sen är det nästan dax att börja fixa maten...vet inte vad
jag ska hitta på att göra, men det brukar ju alltid ordna
sig till sist ändå.

Katterna är galna. Och då menar jag galna!
Dom rusar runt, runt. Hoppar upp i soffan, ner från soffan,
ut i köket, ut i hallen, ner i tvättkorgen, upp ur tvättkorgen,
upp i soffan och så fortsätter det. Dom kanske tränar inför
beach 2009, vad vet jag...*S*

Hilles döttrar har fått en hamser av sin pappa och hans nya
sambo.
Den ska heta "Doris" *fnissar i handen*...lite gulligt tycker jag.
Hamstern Doris...*L*

Mina barn hade en hamster som hette Snurre Sprätt. Han var rätt
elak och skulle man ta upp han ur buren så fick man lov att ha en
grytvante på sig för att inte bli biten.
Dom hade också två möss. Den ena hette DumDum och den andra
kommer jag inte ihåg.
Vidare hade dom ett marsvin som hette Charlie som var randig och såg
ut som att han hade en raggsocka på sig. Svart på rumpan, vit runt
magen och brun på huvudet. Han dog mitt i vintern, han skulle PROMPT
begravas och hur lätt är det med stenhård mark??? Så vad gör man???
Jo in i 17 plastpåsar och längst in i frysen. Där fick han ligga tills tjälen
gått ur marken. Det var nog det äckligaste jag gjort i hela mitt liv.

Jag hade också marsvin när jag var liten. En kolsvart Hugo, ett virvelmarsvin
och en vit Josefin, ett angoramarsvin. Dom fick jättesöta ungar och jag minns
att det kom två tjejer i en taxi från Västerås för att köpa varsitt.
Jag bodde då i Hummelsta utanför Enköping och det var väl kanske 2,5 mil
för dom att ta taxi. Det vart dyra marsvin :-)

Vi skulle resa bort sedan en sommar och lämnade marsvinen till en bekant till
min mamma som hade kennel. Hon lovade att ta hand om dom.
När vi kom hem var dom döda. Jag lovar att hon glömt bort att ge dom både mat
och vatten...usch, jag tålde aldrig den tanten. Hon sa att jag var fet också när jag
hade påssjukan...då sa jag "Det ska du säga din gris"...mamma var inte så
glad på mig då...*S*



Kommentarer
Postat av: Therese

Haha tack för dagens skratt!!

Mmmm jag hade ett virvelmarsvin jag med som hette Pyret :)

2009-01-03 @ 17:52:25
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0