Krama kudden

Nu ska jag nog ta och hoppa i säng.
Imorgon ska jag sova länge...planerar att sova ända
tills jag vaknar, det tycker jag känns bra.

Ska försöka vara nyttig imorgon. Ja jag var lite nyttig idag
med faktiskt, men inte hemma hos mig. Utan jag var
förbi min mamma innan jobbet och hjälpte henne möblera
om i vardagsrummet. Hoppas hon kommer att trivas med
det vi fixade till. Hon har ett lite knepigt vardagsrum, dels är
det litet och dels är det dörrar som sitter där man inte vill ha
dom. Sen så har hon en soffa också som inte är den mest
lättplacerade. Men men..med lite fix och trix så tror jag vi grejade
det rätt bra ändå.

Men imorgon ska jag försöka städa sovrummet. Måste damma
ordentligt. Jag har två stora Billyhyllor där som är knökfulla med
böcker...och alla vet väl hur mycket damm och böcker gillar
varandra...som liksom hånglar med varandra i hyllorna. Men det
får vara slut med det nu.

Sen så ska jag riva ur sängkläder, bädda rent, plocka in all tvätt
som jag tvättade sist jag var i tvättstugan. Och sen ska jag tvätta
ny tvätt som ska läggas in...det tar aldrig slut...*suck*...
Jag tycker det är helt ok att tvätta. Jag tycker också det är helt ok
att mangla, stryka och vika tvätt. Men när det ska in i skåp och lådor,
då tar det liksom stopp...och jag kan inte för mitt liv begripa varför, men
så är det och jag har under protest accepterat att det är så.

Om jag har lust så ska jag nog ta och skura ur badrummet också, det
behövs....

Men nu ska jag krama kudden...DET är najs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0