Långledig

Fattar ni vad bra det känns! Va va??
Jag slutar jobba om 2 timmar och 20 minuter...Piiiiiip....
sen är jag ledig ända tills måndagkväll 21.30...Piiiiip

Undrar vad jag ska göra? Känns som en hel massa
dagar att fylla med något nyttigt.
Hunden åker ju hem till sig idag...matte, husse, småmattarna
och lillhusse...och tillbehören...kom ju hem igårkväll.
Känns både lite tråkigt och jäkla skönt att bli av med henne.
Jag menar det är ju skoj med tanke på katterna, Pucko älskar
ju verkligen när hon är hos oss. Annat är det med Fis-Lisa...hon
är väl inte riktigt lika förtjust...*S*..men hon står ut.
Jag har väl fått lite nytta av det hela jag, jag menar inte sjutton har
jag för vana att ta en 45-minuters prommenad varje morgon jag
kommer hem efter att ha jobbat natt. Fast...jag kanske skulle behöva..

Lusen däremot kommer säkert fira i dagar att hon får komma
hem! Hem till sin egen kudde (saccosäck), hem till sin egen
kissekatt och hem till sina egna golv att skita ner.

Men...vad ska jag nu ta mig till under ALLA mina lediga dagar?
Helst skulle jag ju åka jorden runt...men det hinner jag ju inte. Får försöka
vara lite mera realistisk.


På fredag ska jag ha något hud/smink/jox-party hemma. Jag har
ingen större lust för jag vet att grejerna är svindyra!
Men man är ju å andra sidan inte tvingad att handla.

Städa borde jag göra...det behvös alltid när man är så slarvig som jag är.
Tvätta är det snart dax för igen.

Ibland funderar jag över om det inte skulle vara värt att varannan vecka ta
hem någon som städar. Visst låter det slött och oekonomiskt. Men jag
tror man skulle må bättre. Framförallt när man som jag verkligen avskyr
att städa och bara gör det absolut nödvändigaste under protest.
Jag får fundera på saken. Tror inte det är så fasligt dyrt heller...jag får väl
sluta röka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0