Ska jag låta katterna flytta?

Funderar på att ge bort mina katter.
Eller mina och mina...Pucko är ju egentligen mellansonens. Lill-fisan
skaffade jag som sällskap till honom.
Älskar dessa katter något enormt, så det är inte så att jag har tröttnat
på dom på något vis.
Så här är det.

Yngsta sonen och hans flickvän ska skaffa lägenhet tillsammans.
När han var här sist och satt med Pucko i knät så sa han att det första
han ska göra är att skaffa en katt. Och att han vill ha en katt som är precis
lika kelig som Pucko. När han sa så hade han nästan tårar i ögonen.

Han har alltid varit den av grabbarna som tytt sig mest till dom katter
vi haft. Han har alltid varit den som tagit hand om, pysslat om, matat,
tömt lådor osv...utan att gnälla.

Sen är det ju så att när man skaffar katt så vet man ju aldrig hur den
katten kommer att bli. Jag var tex övertygad om att Lill-fisan skulle bli
lika kelig som Pucko, men ack vad jag bedrog mig! Hon flyr ju undan
när man kommer.

Så nu sitter jag i valet och kvalet om ifall jag ska låta katterna flytta hem
till yngsta sonen när dom fått lägenhet. Jag vet att dom kommer få det så
himla bra där, och jag har fortfarande alla chanser i världen att träffa dom,
eller om det skulle behövas...ta tillbaka dom.

Men jag är så velig...vet inte alls. Jag får ta beslutet den dagen dom har
sin lägenhet.
Vad ska jag göra tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Jojo

Bästa för er alla är detta:

1. katterna flyttar och de får det kanon, du känner ju lixom den ny/gamla ägaren.



2. Du blir lite friare då du inte behöver anpassa ditt liv med katt passning



3. du slipper hårbollar, kattsand, lukten av kattmat, piss och skit rensning



4. du sparar pengar



5. och om de inte trivs kan du ju ta tillbax dom!!



....tycker det låter som du ska ta steget och frigöra dig. =)

2009-01-16 @ 18:19:05
URL: http://femhjartanochjag.blogg,se
Postat av: Therese

Ja det är ju inte så att du aldrig mer får träffa dom. Men jag förstår att du känner dig villrådig.

Hoppas du får en fin helg gumms.

Kram T

2009-01-16 @ 22:22:15
URL: http://yrhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0