Tennis, poliser och kärlek

Har just tittat på Wallander. Jag tycker om svenska polisserier
typ som just Wallander, Beck och Iréne Huss.
Jag gillar också den norska varianten "Varg Veum".
Känns gott att veta att det kommer två nya Beck filmer.
Den ena i sommar och den andra nästa år, man får liksom
något att se fram emot lite.

Minns när jag var liten och man lekte detektiv. Särskilt roligt
var det sommartid hos mormor då jag och min syssling Bitten
brukade spionera på våra sysslingar. Jag tror att jag kanske tyckte
det var lite mera spännande än vad Bitten tyckte. Hon bodde ju där
inärheten och träffade sysslingarna rätt ofta. Jag var bara där på
sommaren. Dessutom var jag väldigt kär i den ena av dom.

Sysslingarna, som för övrigt var bröder, hade tennis som ett stort
gemensamt intresse. Det här var ju vid den tiden då Björn Borg var
stor.
På deras gräsmatta hade dom gjort en egen tennisbana där dom
spelade. Jag fick krypa på alla fyra och krita planen, och jag fick
vara bollkalle. Men jag gjorde det så gärna...så länge jag fick vara
bollkalle till den jag var kär i vill säga.
Shit vad han måste ha tyckt att jag var jobbig...*skrattar*...han räknade
nog dagarna tills det var dags för mig att åka hem igen.




Tänk vad knasigt det blir ibland när man googlar.
Jag googlade på "bollkalle" och hittade dessa två gobitar





Kommentarer
Postat av: Therese

Haha

Googles sök motor är inte att lita på..

Vet aldrig vad man hittar ju ;o)

2009-01-04 @ 22:45:21
Postat av: Alina

härlig blogg! :)

2009-01-04 @ 22:51:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0