Ut ur garderoben


Nyårskvällen...haha...
Ja som bekant så skulle jag ju jobba fram till halv nio på kvällen
men fick gå redan klockan 19. Det var ju då jag träffade Tant Grön.
Gick hem för att bada, hade jag tänkt mig, men hade absolut NOLL ORK
till det. Hamnade framför datorn med något fjompigt spel där man skulle
sköta om någon farm, baka pajer och mata kossor. Det var lagom nivå
intelligensmässigt just då kände jag.
Hille satt på sitt jobb och mess-bombade mig. Stackarn hon gjorde nog
allt vad hon kunde för att peppa upp mitt humör...kramar till hon!
Jag kom väl efter mycket om och men in i duschen, klädde på mig,
fipplade med håret och så där ni vet...sen gick jag ner på stan för
att möta Hille när hon slutade jobba.
Vi hade bestämt oss för att iallafall ta EN öl på någon krog. Och vad
tror ni händer????
I denna jä-la stad var ALLA krogar stängda!
På nyårsafton!
Det är så man tappar hakan!

Ja en krog var i och för sig öppen...men med åldersgräns från 18 år
och jag kände någonstans djupt inne att ...nej...jag platsar nog inte i den
ligan längre. Och jag tror faktiskt att Hille kände lite samma sak.
Så vi gick hem till henne. Drack varsin öl och varsin cider. Åt ett par
skinkmackor och såg på tv. Vi hade det jättemysigt :-)

Hennes katt Saga hade det dock inte riktigt lika mysigt...eller så hade hon
kanske det? Iallafall så placerade hon sig själv inne i en garderob, under en
massa kläder och där låg hon...i sin egen lilla koja...medans raketerna
small utanför...stackars misse.

Gick hem och la mig vid halv två ca..sov som en stock fram till halv nio. Min kära
syster som jobbade natten på jobbet stannade kvar en timma imorse så jag skulle
få sova. Jag var på jobbet strax efter 10. Har varit ensam hela dagen fram till
21.30 när jag slutade. Men det har gått bra, och tiden gick fort.
Imorgon ska jag sova läääänge......

Idag har Saga "kommit ut ur garderoben" ..;-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter väl väldigt konstigt att alla krogar har stängt? Men men inget förvånar tyvärr..

Men låter som du hade det mysigt ändå ju :)

O jag har turen att mina 2 ulltussar ej är rädda för raketerna skönt det. Men lider med alla hund o katt ägare som känner sig maktlösa pga alla raketer o smällare.. Kram o go natt ;)

2009-01-02 @ 00:37:36
URL: http://yrhattan.blogg.se/
Postat av: Daniel

Bra för Sara!

2009-01-02 @ 01:17:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Mia

Therese: Ja visst är det konstigt. Men kanske tror dom att det är lugnast så.



Daniel: Ja hon mår nog gott nu när smällandet är över :-)

2009-01-02 @ 13:15:01
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0