Bett på foten

Igår la jag mig runt midnatt. Låg i vanlig ordning
och läste en stund.
Sen släckte jag lampan, puffade kudden och la
mig till rätta.
Då kom tänkarcellerna igång. Full fart var det.

Först tänkte jag på gardinerna jag ska sy. Sen började
jag tänka på mormor...och på något märkligt vis så
gick tankarna över till glass och marängswish.



Sen gick jag upp och åt en macka. Vart hungrig av
tänkandet.
När jag la mig igen så var det rätt lugnt och jag tror
att jag till och med somnade en liten stund. Eller så
var det världen som försvann lite, jag vet inte så noga.

Världen kom iallafall tillbaka rätt snart och jag började
fundera på hur det skulle vara att leva på Nya Zeeland.
Jag tänkte att det är säkert jättevackert och jättekvavt och
varmt och fullt med insekter som vill bitas. Så då tänkte jag
att man behöver ju kanske inte BO där, men det skulle vara
trevligt att hälsa på lite.


Sen slutade jag tänka på Nya Zeeland och övergick till att
jaga mygg en stund. Eller mygga rättare sagt.
Tänk att en sådan liten varelse kan ställa till med så mycket
panik. Och att något så litet kan LÅTA så mycket! Och så
irriterande! Märkligt tänkte jag och var tillbaka hos mormor där
man ägnade somrarna åt att jaga mygg och klia sig.


Jag måste ha tröttat ut mig någonstans där i myggjakten för
jag kommer inte ihåg mycket mera efter det. Vaknade med ett
bett på foten.
Jag HATAR myggbett på foten! Det gör ont och det kliar mer
än någon annan stans.
Så idag springer jag runt och luktar salubrin. Ska strax sätta fart
med gardinerna.

Kommentarer
Postat av: Carina

du é kul du!! lilla mygga!!

2009-07-05 @ 17:25:14
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: jojo

Mygga? ÄH det var brandlarmet hos grannen du hörde, man blir ju lite gaggig när man är äldre..



och ja du,..spåstraff? Fan menade ja med det? Haha ja man blir ju gaggig med åldern..*haaaarkel*

2009-07-05 @ 19:29:12
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Vi kan hälsa på i Nya Zeeland tillsammans. Har alltid velat besöka det landet. Du betalar och jag leker sällskapsdam. ;)



2009-07-05 @ 19:34:20
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mia

Carina...haha...tycker du att jag är irriterande eller? ;)



Jojo...Brandlarmet? I så fall är sådana farliga eftersom dom bits! Får nog lov att montera ner mitt i så fall.



Sol..absolut! Jag betalar..med dina pengar..tummis :)

2009-07-05 @ 21:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0