En Syster Yster dag :)

Igår åkte jag till Syster Yster i stora staden.
Vi började med att ta en lunch på stan tillsammans med en
löparkompis till henne. Gott och trevligt på samma gång :)

Sen brjade vi trava runt för att leta efter en löpar-ryggsäck som
hon var ute efter.
Vi var in och ut ur jag vet inte hur många sportbutiker innan vi
till sist hittade rätt på Löplabbet.
En himla smart rygga som inte sitter det minsta ivägen när
man springer. Jag tror hon kommer ha stor nytta av den.



Själv letade jag efter en tunn jacka men kom hem med ett
durkslag i metall. Kanske inte riktigt samma sak men vaddå...:)

Vi hyrde film också. Varsin valde vi.

Jag valde 4 månader, 3 veckor och 2 dagar. Jag hade hört en del
om filmen, att den vunnit en massa priser och så. Handlar om hur
en flicka i Bulgarien genomgår en abort.
Totalt värdelös, seg, full med onödiga dialoger mm mm....men som
en dokumentärfilm (vilket det inte var) så hade den varit bra.

Carina valde den svenska filmen "De ofrivilliga" även den var
rätt värdelös, seg och stundvis helt ogreppbar.

Nej vi ska nog inte hyra film tillsammans Carina och jag..*S*...vi hade
50% chans att hitta något sebart men kammade noll.

Men kvällen var riktigt mysig ändå. Vi åt riktigt god mat. Carina fixade
lax. Hon tog cambal oelek, vitlök och olja som hon guckade ihop och
täckte laxfiléerna med. Sen la hon massor av persilja över och skjuts
in i ugnen. TIll det åt vi pasta.
Starkt men sååååå gott!!!

Och...jag har fått ett par löpskor av syster. Så nu är jag piskad att sätta
fart.

Kommentarer
Postat av: Fisken

När jag ÄNTLIGEN vinner något så är det en date med Kristina Lugn...Tack. Verkligen. Kanon.

2009-07-08 @ 14:27:10
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mia

Fisken..det var en o-dejt..S..men OM ni dejtar så blir det säkert ett intellektuellt utbyte...tror ;)

2009-07-08 @ 17:50:50
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Tja, tunn jacka - durkslag. Ingen gör speciellt stor nytta i ett skyfall, så kanske går det på ett ut. ;)

2009-07-08 @ 21:44:55
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Mikael

Jag har också ett par nya löpskor. Inte fan springer jag för det. Fast jag borde...

2009-07-09 @ 08:40:48
URL: http://mikael.jisander.com
Postat av: Mia

Sol..haha ja så kan man också se det...smarta du :)



Mikael...Så mycket man borde. Så mycket att ta tag i.

Jo jag vet, men det är nog bara att bita ihop och sätta fart. Man har snart inga ursäkter kvar ju..:)

2009-07-09 @ 10:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0