Kniv i ryggen



Idag började jag sy på gardinerna. Det tar längre
tid än vad jag först trodde.
Inte så mycket för att jobbet i sig tar tid, utan mera
för att min rygg går i totalstrejk när jag sitter för långa
stunder.
Efter att ha klippt, tråcklat och fållat 6 längder så var
jag på vippen att börja gråta. Kändes som att någon
satt och karvade med knivar mellan kotorna i ryggen.

Fick böja mig som en fällkniv för att kotorna skulle få
dela på sig ordentligt. Kändes bättre ett tag då så jag
vet inte om det är själva diskarna som stökar egentligen.
Trodde nästan det ett tag iallafall.

Jag fick lägga syandet på hyllan tills imorgon.

Mellansonen kom idag och hämtade sina resterande
julklappar :) det vart lite fniss och trams kring det och det
kommer att sluta som en rolig historia som lever kvar
ett tag.

Nellies matte kom också över och vi käkade pizza, pratade
lite och skrattade åt Nellie som har energi så det skulle
räcka åt en hel stad i händelse av elkris eller så :)

Imorgon ska jag försöka sy klart gardinerna och sätta upp
dom.
På tisdag ska jag till världens bästa syster i Stockholm och
umgås. Ska bli sååå mysigt! :) Och jag ska få se hennes
nya lägenhet för första gången och så sover jag kvar där och
tar mig hemmåt på onsdag.

Och du Iron...om trapperbjudandet står kvar så kanske jag kan
komma och sitta på den i slutet av månaden när jag har semester
igen :)

Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Å sy..och tyg..

En ska du inte visste om Pjoltas:

Jag köpte faktiskt tyg för 650 kr (Marimekko) i förrgår..det du!

Ha en skön kväl och lycka till med gardinerna!

=)

http://pjoltas.blogg.se

2009-07-05 @ 22:50:14
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Mia

Pjoltas...Marimekko är ju svindyrt. Men dom har jättefina tyger. Vad ska du sy ihop för något? :)

2009-07-05 @ 22:52:35
Postat av: Iron

klart det gör Mia :-)

men kocken har semester då :-D

2009-07-06 @ 09:27:50
Postat av: Fisken

Shit! Jag fick läsa ifatt typ 20 inlägg för att fatta vad det var för rubbad familj som firar jul under sommaren. :-D

2009-07-06 @ 09:38:20
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mia

Iron...jag får väl svälta då'rå ;)...Du..det löser sig. Hon kan själv om hon vill..L



Fis-ken....jamendufårvälsetillattintehamnasålångtefterdå!...:)

Och jo ja...VI Me and my kids...are the rubbad family. :-D

2009-07-06 @ 09:48:24
Postat av: jojo

MÄÄÄÄÄÄ WTF...vaddå hälsa på syster??

Jaaaaaaaaaag då??????

Kom hit och sitt på balkongen med mig,

DET du, en sådan semester är onåbar för nästan alla. På min balkong är det rena paradiset.

*BLINK*

2009-07-06 @ 20:13:18
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

jojo..skulle MER än gärna hälsa på hos dig.

Men jag vet ju inte om jag ska åka uppåt eller neråt. TIll höger eller vänster...hit eller dit...:-|

2009-07-06 @ 20:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0