En dålig mamma?

Som säkert väldigt många föräldrar har jag ibland
haft känslan av att ha varit en dålig mamma.

Känslan var mera frekvent då när killarna var små
och jag levde ensam med dom.

Jag kände aldrig riktigt att jag hade den tiden som
dom behövde, att dom fick göra det dom ville.

Jag kände att jag begränsade dom, att jag var sur
och arg mest hela tiden.

Jag kände att jag behandlade dom orättvist, att jag
vart arg i onödan.

Jag kände mig som en dålig mamma när dom inte
hade samma möjligheter som sina kamrater.

Jag kände mig värdelös när man veckan innan
barnbidraget knappt hade mat hemma.

Jag kände mig otillräcklig när dom faktiskt ibland
inte ens fick äta sig mätta vid varje mål.

Jag kände att det var bara jag som var en sådan
usel mamma.

I efterhand vet jag att det var många som hade det
så. Särkskilt dom ensamstående föräldrarna.

I efterhand säger mina barn till mig att jag var en bra
mamma.

I efterhand säger ena sonen "Du är en ängel mamma
som orkade med"

Det lättar lite när man ser och hör sådant, även om det
är svårt att ta in eftersom man så länge känt sig så
dålig.

Men så läser man en artikel och inser att man kanske
inte var så hemsk trots allt.




Kommentarer
Postat av: Carina

Men kära!!!!!



Du har jag varit underbar, jag vet ju för jag är ganska nära. Har kanske inte varit nära hela tiden men ändå funnits där i periferit. Jag vet att du gör ditt bästa. Jag vet också att jag har varit hård ibland, onödigt hård, förlåt!!!



Jag älskar dig!!! och det gör dina barn och resten av familjen också! Det är inte lätt att vara människa alla gånger. Men du gör det jävligt bra!



KRamis!!!!

2009-06-22 @ 20:56:23
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: Mia

Kram syrran! Jo men vad jag menade var bara att man hade den känslan ibland. Idag vet jag ju att jag gjort så gott jag kunnat :-)

Och du har nog mera varit stöttande än hård...faktiskt :-)

2009-06-22 @ 21:56:27
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Jag tror att den känslan du beskrev så målande är något alla upplever. Vardagen tar över och man hinner/orkar inte finnas där till hundra %. Ändå är man faktiskt inte sämre. Man är helt enkelt människa. Men jag har den känslan, jag också. Även om man rationellt vet att man bara är människa är det svårt att slå ifrån sig känslan av att inte duga, inte vara bra nog.



Men den mamman till de där tre små ska fan brännas på bål!

2009-06-23 @ 21:19:27
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0