Jä(d)r(p)ar i min panna....

Igår gick stor del av dagen ut på att vänta ut regnet
så att jag kunde GÅ och handla istället för att SIMMA.

Jag loosa...skåpen förblev tomma

Idag gick en stor del av dagen ut på att vänta ut regnet
så jag kunde GÅ och handla istället för att SIMMA.

Jag loosa...fick vada mig ner till affären. I motvinden kom
allt vattnet rakt emot mig så jag fick köra frisim.
Men handla var tvunget. Skulle ha hem sönerna med
respektive på middag.

Nåja, jag kom både till affären och hem. Visserligen
dyngsur men vad gör lite vatten...egentligen?

Väl hemma så fixade jag till köttfärssmet med persilja
som jag skulle göra järpar på. Skulle först göra biffar
med köttfärs, fetaost och soltorkade tomater som syster
tipsat om. Men jag vart lite nedröstad...soltorkade tomater
är tydligen ingen höjdare om man är född på 80-talet.
Så då vart det persiljejärpar istället.

 Jaha...så stod jag då med smetbunken och stekpannan
och började göra järpar... kan säga att det sket sig direkt.
Jag vet inte vad jag gjorde för fel men det gick inte att vända
på dom utan att en lagom stor järpe vart till 75 väldigt små
järpar.
Jag gav upp efter en stund och gjorde biffar istället.



(Så här BORDE dom ha blivit, men inte i min värld)

Sen ringde yngsta sonen och sa att dom inte skulle komma
(Nellies husse) eftersom hans sambos syster vart mamma
igår...:-) så dom skulle åka och sniffa bebis istället vilket jag
mycket väl förstår.

Kvällen bestod sen av mat, prat, fniss, tv brottning och kramar.
Mellansonen är en riktig mammagris och han är den som alltid
varit mest för att kramas med mig. Antingen så tycker han helt
enkelt bara om sin mamma eller så smörar han...*S*...(skojar)

Han brukar säga att jag är en ängel eftersom jag stått ut med
att vara ensam mamma till tre ligister, fast där tar han i lite, så
ligistiga har dom faktiskt inte varit.

Nu är det dax för sängen. Har två veckor kvar att jobba innan
semestern. TVÅ VECKOR!!! :-)

Kommentarer
Postat av: Syss

haha Underbart, du e ju kul!!



I lördags trotsade jag regnet och gav mig ut på en timmes joggingrunda, blev lite av gyttjebrottning bitvis då jag sprang i skogen.



I går loosade jag ingen mat, tomma skåp och en kurrande mage.



Kram!!!



PS, du får komma o hälsa på mig på semestern så ska jag bjuda på goa köttfärsbiffar med tomater DS

2009-06-15 @ 15:52:57
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Syster bra: Jag ska absolut komma och äta köttfärsbiffar hos dig :-) MED fetaost och

soltorkade tomater...tummis :-)..och ett

gott vin kanske :-)

2009-06-15 @ 17:06:21
Postat av: Anonym

Och du syss...gyttjebrottning är bara gyttjebrottning om man är två...det är liksom ingen match annars ;-)

2009-06-15 @ 17:07:02
Postat av: ~Sol~

Tssss, de där 80-talisterna har inte en susning om hur det ska vara. fnys Tur att vi äldre vet vad det handlar om och kan avnjuta soltorkade tomater som man ska. =D

2009-06-15 @ 17:59:41
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: fisken

Påskharen? Vad är det du försöker att antyda? :-P

2009-06-15 @ 18:32:05
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Anonym

~Sol~ : Ja men eller hur :-) Dom lär sig väl så småningom får man hoppas.





fisken: Ja men vaddå? HAN finns väl iallafall va? kniper tummar och tår

2009-06-15 @ 19:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0