Just hate the jälvagräsklipparhelvetet

Igår la jag mig vid 10. Tänkte att nu ska det bli skönt
att sova...Jo tjena...
Somnade väl runt 10.30 bara för att minuten senare
vakna av att det klipptes gräs utanför.
Det klipptes fram och tillbaka...hit och dit...om och om
igen. Efter någon timma vart det tyst och jag tänkte
"Skönt"...nu är dom klara.

Det var dom inte. Dom hade lunch.

Lagom till att jag hade somnat igen så var deras lunch
slut. Då fortsattes det att klippas fram och tillbaka.

Jag rullade ihop mig under täcket. Tryckte kuddarna mot
öronen. Blundade hårt och bet ihop.
Jag räknade får, räknade tyst till tio.
Jag höll andan och koncentrerade mig...andas in...andas ut...

Hade jag haft 13 kg skruv hemma så hade jag kastat
ner det från balkongen så dom hade kört sönder
maskinerna från helvetet.

Efter en stund avtog ljudet. Jag tänkte att
"Skönt"...nu åker dom till nästa hus och klipper.

Det gjorde dom inte. Dom var nog bara och tog en
fika. För lagom tills jag somnat så kom dom igen.

Jävlasatansmaskinidiotförare!!!
Hur mycket jävla gräs kan det finnas?
Måste det klippas fyra gånger i rad??
Måste det klippas när jag ska sova??

Nu sitter jag och mår illa på jobbet. Är trött så jag
kan gå i bitar.
Klipper dom idag igen när jag ska sova då är det
mord på tapeten :-(

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Gräsklippare verkar hamna i samma kategori som de där förbannade lövblåsarna. Fy helvete alltså. Hoppas du tog dig igenom natten bra ändå.

2009-06-10 @ 07:06:42
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: DD

vafan...jävla idiot att klippa gräsmattejävelen mitt på dagen då du sover. Dom kunde väl klippa mitt i natten när alla andra sover istället. HAHA, nu var jag smart va. ;D



2009-06-10 @ 13:40:10
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Malle

Påminner lite om den gången när dom klippte "allmänningen" 20 meter från villan...klöckan halv 6 på morgonen...på en lördag!!! Givetvis ringde jag å klagade: "- Jaha, och klipper vi inte så blir det ett jävla gnäll för det..." blev svaret. Hehe, läser alltid din blogg Mia, även om jag är dålig på att kommentera ;) Du skriver ju så jäkla bra!

2009-06-10 @ 18:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0