Kalkoner, kanoner och goda gärningar

Fredag...ledig...härligt :-)

Var ner och tränade med syster idag. Börjar fundera på om
jag har något skit i kroppen eller om det är en helt normal
upplevelse jag var med om idag.

Efter 5 minuter på roddmaskinen så rann svetten efter ryggen.
Sen bara fortsatte det rinna.
Träningen i sig gick jättebra och kändes inte alls jobbig. Men
det kanske är så det ska vara. Vad vet jag. Amatör som man är.




Här i stan kommer det i helgen att vara Stadsfest.
Det innebär tält, öl, musik...hög musik, mycket folk,
mycket fylla mm mm...ja ni vet hur det brukar vara.
Allmänt kaos och rätt trevligt.

I år har arrangörerna stött på problem.

Precis där dom ska ställa tälten har det nämligen
druttat ner en gräsand med ägg. Där ligger hon i
godan ro och har ingen aning om vilka problem hon
ställt till med.

Nu funderar dom på att stängsla in henne på något
vis och dessutom ljudisolera runtom henne så hon
åtmindstonde slipper störas av musiken.
Frågan är hur störd hon kommer bli av nyfikna fyllon
och kissnödiga män...ja jag skriver män för jag tror inte
några kvinnor sätter sig på huk med murvan mitt bland
alla människor.



nummer 1

Jag köpte en trisslott....och vann 75 bagis :-)
Inte illa med lite vinst.

nummer 2:
Dagens goda gärning gjordes nyss genom att
en man ringde på dörren och frågade om jag
möjligen eventuellt kanske hade någon pantburk
att avvara. Och det hade jag ju. Hela 8 kr fick han
och vart lycklig för det.


Kommentarer
Postat av: jojo

man ska svettas ju när man tränar, kroppen frigör ju sig genom svettet mycket du burit på. INTE tyngder alltså,..utan allt du gjort mot din kropp rensas ut.



Fan nu tappade ja tråden

2009-06-05 @ 20:38:50
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: margit

Hoppas anden klarar ljudet...Trevlig blogg du har!

2009-06-05 @ 22:24:24
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0