Ur/skit varmt

Kom hem för en stund sedan efter att ha varit iväg
med Hille och tjejerna för ett dopp.

Vi åkte till Strand, där jag gick i simskola som liten.
Då var det en väldigt stenig botten, kanske därför
man lärde sig simma så fort :-)
Idag är det mera sandigt och lite mera ordning på
det stället.

Tyvärr föll all skugga över stranden, och bryggan var
inte ilagd. Så vi frös redan när vi kom ner.

Men ungarna badade. Själv vadade jag i en liten bit
mest bara för att kolla läget. På onsdag blir det
premiärdopp då jag ska iväg till en större badplats
med en jobbarkompis.

Men...jag kollade temperaturen med dom modiga
som vågade sig i. (Alla under 140cm)
 Och enligt dessa säkra källor är badtemperaturen urvarmt...
eller skitvarmt...vilket nog är samma sak.

Så nu vet vi...

Kommentarer
Postat av: Fisken

Nej! 21 grader i vattnet är drägligt, 25 är ok, 28 är skönt och vid 44 grader kan man börja prata om urvarmt.

Sv: Barn, E-korren och fakturan? Har JAG skrivit det?

2009-06-27 @ 00:38:44
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: ~Sol~

Skitvarmt är nog att ta i. Men det börjar nog bli så att man kan bada utan att vilja krypa ur skinnet. =) Jag måste ta mig ner till en strand snart, jag också.

2009-06-27 @ 09:21:41
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Fisken

Sv: Ahhh nu fattar jag! Nej läkaren genomskådade inget, men jag tror i och för sig att han hade ont igår. Men att han överdrev rejält! Dessutom så kan ju effekten av att han inte använde den foten ALLS iförrgår gjort att svullnaden la sig lite snabbare även om det knappast kan vara hela förklaringen... :-s

2009-06-27 @ 10:13:47
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Mia

~Sol~...jag ska ner på onsdag och bada. Men då är det säkert ännu varmare i vattnet. Kommer man bara i så går det ju bra :-)



Fisken

Ja barn är ett mysterium...skrattar

2009-06-27 @ 11:47:21
Postat av: jojo

äh jag har det bäst,

min lägenhet kanske det bara är 46 grader varmt..

och sand har jag i hela hallen,

leksaker dräller omkring

och vatten har på ett konstigt sätt

tagit sig ur kranen

och lämnats i pölar..



och jag vet vad som är i vattnet här,..

vilket man inte vet på offentliga vatten-hål..

där minst 8 av 10 pissar i vattnet..

2009-06-27 @ 20:27:42
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

L..en alldeles vanlig familjelägenhet med andra ord :-)

Jag har nog nästan lika varmt i min lya. Solen ligger på från morgonen och fram till ca 15. Men det blir svalt så här på kvällen :-)

2009-06-28 @ 22:02:33
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0