Arg och besviken



Om ni minns så gick min gamla dator sönder före jul.
Den rasade i golvet och tog inte emot laddning.
Jag lämnade in den för att få den lagad, vilket dom sa
på affären att det inte gick.
Dom sa att det var en ledning på moderkortet som gått
av, och att det i stort sett skulle kosta lika mycket att laga
som att köpa en ny.

Jag köpte en ny.

Sen sitter jag med en yngre släkting och pratar. Han frågar
mig om han får köpa datorn och se om det kanske går att
använda delar ifrån den.
Jag svarar att visst. Betala dom 600kr det kostar att hämta ut
den. MEN...då vill jag att du ser till att kopiera ner dom bilder
jag har på hårddisken så jag får dom.
Det var mitt enda krav.
Han sa att han skulle kunna ta ur hårddisken och koppla den
till en annan dator så skulle bilderna fixas.
Visst...bra....schysst...då gör vi så, sa jag.

Han hämtade datorn för ett tag sen. Jag fick sen veta av hans
mamma att datorn gått igång. Att en kompis lödit om den hylsa
(Den man sätter laddaren i som sitter lödd på moderkortet) och
vips gick datorn igång. Alltså hade teknikern på Alina varit väldigt
klantig då han försökt reparera detta. Han hade haft på alldeles
för mycket tenn.

Ett par veckor senare dyker släktingen upp på msn och följande
dialog utspelas:

Jag: Hörde att datorn gick igång :-) Vill du vara snäll då att göra
en kopia på disken?
Han: Det blir nog svårt.
Jag: Varför då?
Han: Det var ju Windows Vista på datorn så jag har formaterat om
Jag: Men va fan! Mina bilder då?
Han: Dom glömde jag bort.
Jag: Då får du fixa det på något vis. Det ska visst gå att plocka upp
fragment även om man formaterat.
Han: Det går inte
Jag: Jävla idiot! Du har på dig tills den 25:e. Har du inte löst det tills
då så köper jag tillbaka datorn för 600kr

Skickade sms idag...han svarar inte...

Gjorde jag fel som vart arg?
Gör jag fel som tar tillbaka datorn?

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Det är svårt att agera sansat när man handlar i affekt. Men jag förstår att du blir arg. Jag hade varit som ett ilsket bi. Vet inte hur jag skulle ha gjort om något sådant hände mig. Gör det som känns rätt för dig. Det är ju trots allt din upplevelse som är viktig, alltså måste lösningen vara den som passar dig!



Kram

2009-03-26 @ 07:07:07
URL: http://vonnes.blogspot.com
Postat av: Pjoltas

Fan, vad svinigt gjort! Nej, ta tillbaka datorn!

.

http://pjoltas.blogg.se

2009-03-26 @ 11:12:28
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: korven

Varför skulle det vara fel att bli arg när man har ETT ENDA litet jävla krav. AAGH vad ARG JAG blir när jag läser detta. Slå honom med hårddisken vafan!!! HÅRT!

2009-03-26 @ 15:29:21
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0