Tappad ork...

...har jag just nu.



Fick ju jobba natt i helgen och skulle i och med det bli
ledig denna vecka...jo tjosan...nu sitter jag här och ska
jobba natt igen.

Det känns lite trist när det inte finns tillräckligt med folk
att ringa när någon blir sjuk.
Vi hade ett par vikarier här, men med utökade assistans-
timmar så hamnade dom på schemat och är därmed svårare
att ringa in. Dessutom är det inte så många som är villiga
att jobba natt heller.

Var uppe med tuppen idag...eller snarare med Nellie. Hon kom
vid 6. Skitbra tänkte jag för då blir jag trött på eftermiddagen.
La mig vid 15, halvsov...grabbarna satt vid varsin dator och spelade
en pokerturnering vilket innebär att dom tjoar fram och tillbaka
till varandra:
- Faaaaaaaaaan...jag skulle ha gått med!
- Vad hade du då?
- Par i sjuor
- Ha ha din sopa, jag hade par i nior
- Sopa? Du la dig ju du med...

Ja så höll det på.
Sen småslumrade jag men vaknade av att jag tyckte mig höra son
nummer tre prata. Vart ju tvungen att spetsa öronen för att kolla om
det var rätt eller fel...jo då han var där och hämtade Nellie.
Försökte sen somna till lite igen men vaknade tvärt vid 18 och var
vrålhungrig. Det var bara att ge upp...

På fredag vill jag gå på bio. Vill se "Män som hatar kvinnor"...tror den
är riktigt bra...jag har läst boken men minns inte riktigt vad den handlade
om.

Suss gott med er nu allahåppa

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vi försökte vara tysta när vi skulle hämta henne men det va inte så lätt för Robin hehe ;)



Om jag inte jobbar fredag kväll så följer jag gärna med på bio :), har till och med frågat morsan hehe.

2009-03-12 @ 09:33:48
Postat av: ~Sol~

Jag känner igen de där samtalen. Hör liknande här rätt ofta. De vet att man försöker vila eller göra något annat, men de blir så exalterade att de glömmer sig... =)



Hahahahaha... Jag har inte läst några böcker alls av S. Larsson, men är ändå trött på hypen runt dem. Uppfriskande att någon som läst böckerna inte var så tagen att hon minns varje skede i handlingen. =D

2009-03-12 @ 18:19:02
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0