Tjall på linjen...

Det här hände i början på det glada 80-talet.
Och ni som kanske inte riktigt var med då ska
veta att telefonerna fungerade inte riktigt så som
dom gör idag...eller snarare telefonledningarna
fungerade inte likadant.

Jag skulle ringa en kompis och lyfte på luren.
Skulle precis börja snurra fram hennes telefonnummer
när jag märkte att det inte kom någon signal i luren.
(ja snurra fram...vi hade bakelit telefon)


Istället för signal hörde jag följande:

- Jaha och vilka färger finns det?

...tyst i luren...

- Jo men det låter ju fint. Finns det både honor
och hanar kvar?

...tyst i luren...

- Hur stora blir dom då?

...tyst i luren...

- Men inte sjutton vet väl jag hur högt upp dina knän sitter!

...tyst i luren...



Jag hade alltså blivit inkopplad på någon annans samtal.
Jag hörde den ena, men inte den andra. Ingen av dom verkade
höra mig.

Än idag undrar jag....vad var det dom pratade om?

Hundar? Katter? Myrslokar? En gris?
Vad tror ni???

Kommentarer
Postat av: EmelieLiljeberg - Känd som Ämmi

Härligt blogg .. :)

Hoppas du får en bra helg!

Kram

2009-03-13 @ 10:00:07
URL: http://lemondream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0