Beep-beep



- Hur skickar man sånt där sms?
- Vi får väl titta, säger jag.
- Om du trycker i mitten och sen på det gula kuvertet.
- Här?
- Sen klickar du där det står SMS.
- Ja jag vill skicka sms.
- Ja men då klickar du där.
- Jaha
- Sen klickar du där det står "skriv nytt"
- Jaha
- Sen skriver du det du vill skriva.
- Ja men hur får jag fram den jag ska skicka till då?
- Det gör vi sen
- Ja men jag hittar ju inte den jag vill skicka till.
- Skriv först så letar vi sen.
- Jaha
- Testa skriv "Hej" och så skickar du det till mig.

Beep-beep-beep
Jag får ett tomt sms..

- Du mamma, du glömde skriva något.
- Jaha...

Ja som ni säkert förstår har jag haft SMS-kurs idag med
min kära mor.
Det kommer säkert gå bra bara hon får vänja sig.

Hon ringde nyss och skrattade. Hon hade provat skriva
ett sms till mig och skickat iväg det...men det hamnade hos
min förvånade syster som genast ringde upp våran mor.

Alla är vi barn i början...

Kommentarer
Postat av: Carina

ETT, jag har fått typ fem tomma sms från vår mor. Idag fick, jag ett där det stod. "Tjena Bönan, hur är det, fån mamma", sen efter det fick jag ett par tomma. Då ringde jag, tyckte det var lite skoj.



//Carina

2009-05-08 @ 23:17:32
URL: http://carinatranar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0