Får jag bära din plånbok?

Idag har jag haft en riktigt bra dag. En sådan där försommardag
som man kommer att minnas.
Först så sov jag rätt länge. Tror jag gick upp runt 10 och åt
frukost.
Tog det lite lugnt, surfade, duschade, klädde mig.
Sen tog jag tåget till Västerås och häpnade över att det nästan är
dubbelt så dyrt att ta bussen (78 kr) mot tåget (43 kr). Plus att
tåget går minst dubbelt så fort. Jag förstår inte att folk trots det
väljer att ta bussen ibland.

Väl till Västerås så mötte ~Sol~ upp mig där. Hon var precis så
där som jag hade förväntat mig, riktigt härligt!
En varm, go, glad, trevlig människa som jag fann mig vid
direkt.
Vi knatade upp i centrum i Västerås som var fylld av folk. Det
var tydligen "Barnens dag" där och alla hade gått man hur huse.
Hon lotsade mig till New Yorker där jag hittade presenter till
Jonas som ju fyller imorgon.
Efter det bjöd Vonne mig på en braklunch med öl på en uteservering. Vi
pratade och pratade, skrattade och skrattade.

Traskade vidare och tog en fika, jag drack kaffe och Vonne tog the eftersom
hon inte dricker kaffe. Vi diskuterade lite kring fördomen att man "inte
är vuxen" om man inte dricker kaffe....skitsnack säger jag...*L*

Efter det visade hon mig hotell Hackspetten, och jag klurade lite över hur
man tar sig upp dit. Tydligen har dom någon sorts korg man blir upphissad
i. Vi hittade ett snöre som hängde ner från trädkojan och det är väl det
som används kanske, men det såg livsfarligt ut. Snöret såg mera ut som
en gammal tvättlina och kan ju absolut inte hålla. Jag får spekulera mera
kring detta tror jag.

Efter fyra timmar, som gick på tok för fort, i trevligt sällskap så åkte jag hem
igen. Men jag hoppas och tror att vi kommer att ses många gånger till.

Jag har för länge sedan beslutat mig för att omge mig med människor
som inte dränerar mig med energi, och det gjorde inte Vonne...tvärtom.

Jaaaaaaaaa....när vi gick där i parken så kom en av samhällets mindre
bemedlade äldre män fram och sa: " Vackra flickor...får jag bära eran
plånbok?"....urgulligt sagt, men han gick bet på det. Skrattet känns fortfarande
i magen när jag tänker på det :-)

Nu ska jag se klart melodifestivalen. Eller titta och titta, jag lyssnar väl mest.

Imorgon ska vi fira Jonas. Han och flickvännen kommer hit. Robin, Jossan
och Nellie kommer också, plus mamma. Så vi blir några stycken runt
matbordet och det kommer bli jättetrevligt.

Men ~Sol~ tack igen för en fin dag!
Kram

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Visst är det skönt att man kan finna någon på detta viset. Energitjuvar finns det allt för många av, dem kan man lämna bakom sig utan att passera gå. =D



Jag hade en riktigt bra dag, uppskattade sällskapet och ser fram mot ett besök i din hemstad. Jag ska kolla upp länken du skickade. Tack. =)



Kramar

2009-05-17 @ 01:33:55
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0