Latin och latin och latin....

Nu har jag varit till läkaren. Han lärde mig allt som finns
att veta om muskler i och runt och på och bakom och
framför och på sidan om axeln.
Jag försökte förklara vad jag gjort med axeln, när det gör
ont, hur det gör ont men han bara pratade på om dom
latinska namnen.
Fick iallafall en remiss till sjukgymnasten efter mycket
om och men.
Han frågade aldrig vad jag jobbar med idag, vad arbetet
går ut på och så fort jag försökte förklara som kom han
dragandes med ett latinskt namn på en muskel.
Han svamlade lite om magnetröntgen och kortison men
det var liksom bara i förbifarten.
Får se om jag får några mera matnyttiga tips och råd
av sjukgymnasten istället.

Joooooo...han berättade ju att han själv har problem med
sin axel, särskilt om han sover på den.
Den informationen gjorde att jag genast kände mig mycket
bättre i axeln. Tänk så lite som behövs...*suck*

Kommentarer
Postat av: Syss

Verkar var en oerhört ödmjuk och lyhörd läkare du varit hos!! Ibland blir man bara förbannad. Jag har nog haft tur, har oftast fått komma till läkare som har lyssnat och försökt analysera problemet mer än försöka briljera med sina latinska kunskaper.



Hoppas att det ger lite mer när du får komma till sjukgymnasten.

Kram

2009-05-07 @ 16:23:02
URL: http://carinatranar.blogspot.com
Postat av: ~Sol~

Otroligt att hur man ska relatera till andra människor och att faktiskt kunna lyssna inte ingår i läkarutbildningen. Man blir ju paff, trots att man egentligen vet hur illa ställt det är.



Instämmer med ovanstående skrivare, hoppas sjukgymnasten har mer att komma med.

Kram

2009-05-07 @ 19:09:54
URL: http://vonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0